WIELKANOCNE MALOWANIE.

2020-04-06

KWIECIEŃ

06.04.2020 – Nauczanie zdalne

Temat dnia: Wielkanocne malowanie

I. Ćwiczenia poranne:

Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Wyścigi z jajkiem.

Wręczamy dziecku łyżkę, na któ­rej znajduje się mała piłeczka. Trzymając łyżkę w ręce dziecko pokonuje wyznaczoną przez nas drogę tak, aby piłeczka nie spadła. Należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo.

Zabawa ruchowa: Kurczaki w koszyczku

Układamy ze skakanki na środku pokoju kształt dużego koszyka wielkanocnego. Dzieci (kurczaki) biegają po sali, dookoła koszyka, przy dźwiękach nagrania muzyki. Na przerwę w nagraniu muzyki wchodzą do środka koszyka wielkanocnego, przyjmują różne pozycje (według własnych pomysłów) i stoją nieruchomo. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Ćwiczenie uspokajające.

Dzieci kładą się na podłodze. Umieszczają piłkę na swoim brzuchu. Oddychają głęboko i obserwują, jak piłka unosi się i opada. Jeśli piłka zsunie się z brzucha, podnoszą ją i kontynuują ćwiczenie.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Wypowiadanie się na temat obrazków związanych ze świętami wielkanocnymi. Dzielenie się przeżyciami i doświadczeniami. Zachęcamy dzieci do wypowiedzi na temat świątecznych tradycji.

-„Odkrywanie litery „f”, „F”- drukowanej i pisanej, małej i wielkiej. „Zabawy z literą”: Omawiamy z dzieckiem wygląd liter „f ”, „F”. Pozwalamy dziecku na swobodne wypowiedzi, ( np. do czego litera jest podobna, co przypomina...) Na tacy wypełnionej kaszą dziecko podejmuje próby pisania palcem liter „f”, „F”. Zachęcamy dziecko do ułożenia np. z guzików, kawałków papieru litery „f”, „F” na kartce. Można ułożone litery przykleić i pomalować farbkami.

Zabawy ruchowa: „W poszukiwaniu kolorów”

Dzieci poruszają się w dowolnych kierunkach. Na wyraźny sygnał np. uderzenie w bębenek - poszukują w domu przedmiot, w którym znajduje się wymieniony przez rodzica kolor i stają obok niego. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

III. Propozycje zajęć popołudniowych

 

1. Zabawy logopedyczne


Przykładowe ćwiczenia na dziś:

Wierszyki na jednym oddechu

Małe ćwiczenie oddechowe o wielkim znaczeniu – recytacja krótkiego, rymowanego tekstu na jednym oddechu.

"Kura"

Nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu mówimy tekst:

Siedzi kura w koszyku, liczy jaja do szyku: jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo…

do ilu potrafimy najwięcej:)

Wielkanocna gimnastyka "Zabawy z pisanką"

 Zapraszam do wysłuchania programu "Gimnastyka buzi i języka" cz. 4 /zakładka - logopedia/

 2. Zabawy kolorami” – zabawy badawcze.

  • Poszukiwanie kolorów z których powstanie kolor zielony.

Możemy przygotować trzy kolory farb: czerwony, niebieski, żółty. Informuje dzieci, że są to tak zwane kolory podstawowe, które można ze sobą mieszać. Prosimy dzieci o zastanowienie się, z jakich kolorów może powstać kolor zielony. Dzieci mieszają ze sobą farby, podejmują różne próby na dużych kartkach, a na­stępnie informują rodziców z jakich kolorów udało im się go uzyskać. Po wykonaniu zadania, możemy przypomnieć dzieciom o zasadach prawidłowego mycia rąk.

3. Dzieci mogą uzupełniać karty pracy:

ćwiczenia (część 4) – str. 60,61.

 

Serdecznie pozdrawiamy i życzymy wszyskim dużo zdrowia))

p. Beata, p. Grażyna

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach