TEMATYKA ZAJĘĆ- LISTOPAD

2023-11-06

TEMATYKA ZAJĘĆ – LISTOPAD

TYDZIEŃ PIERWSZY – DOMOWI ULUBIEŃCY

W TYM TYGODNIU DZIECI:

- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Bajka o pewnej papudze

wzbogacą słownictwo podczas zabaw językowych

poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną

- będą uczyć się pisać litery e, E po śladzie a potem samodzielnie

 

wzbogacą swoją wiedzę na temat wyglądu, zwyczajów i życia zwierząt domowych

poznają cyfrę 4

poznają sposoby właściwej opieki nad zwierzętami

dowiedzą się, w jaki sposób bronić się przed atakiem psa

dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt

rozwiążą zagadki o zwierzętach


TYDZIEŃ DRUGI – CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE

W TYM TYGODNIU DZIECI:

wysłuchają Legendy o złotej kaczce, w opracowaniu Marzeny Czarnowskiej-Mazurek, i opowiadania Klaudii Cebuli Opowieść o Polsce, której nie było

będą brać udział w zabawie z wykorzystaniem rymowanki

wypowiedzą się na temat: Czym jest szczęście?

poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną

- będą uczyć się pisać litery i, I po śladzie a potem samodzielnie

 

wysłuchają piosenki Wycieczka do muzeum

poznają cyfrę 5

zapoznają się z kulturą ludową

zapoznają się z wyglądem strojów ludowych

będą mówić o znanych Polkach i Polakach

dowiedzą się, jakie osiągnięcia mają wielcy Polacy

dowiedzą się, czym jest niepodległość

wykonają pracę plastyczną inspirowaną Narodowym Świętem Niepodległości

rozwiną umiejętność tworzenia kodu

- nauczą się na pamięć wiersza Władysława Bełzy:

Katechizm Polskiego Dziecka

Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.

- utrwalą znajomość polskiego hymnu narodowego:

Mazurek Dąbrowskiego

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

 

Marsz, marsz Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski,

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami,

Dał nam przykład Bonaparte,

Jak zwyciężać mamy.

 

Marsz, marsz Dąbrowski...

 

Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze.

 

Marsz, marsz Dąbrowski...

 

Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany —

Słuchaj jeno, pono nasi,

Biją w tarabany”.

 

Marsz, marsz Dąbrowski...

 

TYDZIEŃ TRZECI – A DESZCZ PADA I PADA…

W TYM TYGODNIU DZIECI:

wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Listopadowa pogoda

poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną

- będą uczyć się pisać litery t, T po śladzie a potem samodzielnie

 

rozwiążą zagadki

wysłuchają piosenki Taniec w deszczu

wezmą udział w zabawach matematycznych

poznają liczbę 6

dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie

wykonają eksperyment Krążenie wody w przyrodzie

będą prowadzić obserwacje

poznają wybrane zjawiska atmosferyczne

wykonają pracę plastyczną Deszczowe kompozycje


TYDZIEŃ CZWARTY - ZDROWIE NASZYM SKARBEM

W TYM TYGODNIU DZIECI:

- wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie

wysłuchają wierszy: Laury Łącz Zdrowe odżywianie, Agaty Widzowskiej Najlepszy lekarz na świecie i Jadwigi Koczanowskiej Katar

poznają literę d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną

- będą uczyć się pisać litery d, D po śladzie a potem samodzielnie

 

wysłuchają piosenki Żyj zdrowo

poznają figurę geometryczną – prostokąt

rozwiążą zagadki

utrwalą wiedzę na temat znaczenia ruchu w życiu człowieka

będą wypowiadać się na temat zdrowego odżywiania

utrwalą nazwy specjalizacji lekarskich

dowiedzą się, na czym polega praca lekarzy różnych specjalizacji

utrwalą prawidłowy sposób mycia rąk

będą wykonywać ćwiczenia utrwalające poznane litery

wezmą udział w eksperymencie

utrwalą wiedzę na temat praw i obowiązków dzieci

wykonają pracę plastyczną inspirowaną Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka

będą brać udział w zabawach integrujących grupę


TYDZIEŃ PIĄTY- CO UŁATWIA PRACE W DOMU?

W TYM TYGODNIU DZIECI:

- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Domowy konkurs talentów

wysłuchają piosenki Domowe urządzenia

poznają literę k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną

- będą uczyć się pisać litery k, K po śladzie a potem samodzielnie

rozwiążą zagadki o urządzeniach elektrycznych

wyznaczą część wspólną zbiorów

wypowiedzą się na temat domowych obowiązków

porównają urządzenia z dawnych lat i współczesne

poszerzą słownictwo dotyczące urządzeń elektrycznych

będą rozwijać myślenie twórcze

wykonają pracę plastyczną inspirowaną Urządzeniami elektrycznymi

będą wykonywać ćwiczenia utrwalające znajomość poznanych liter


Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach