TEMATYKA ZAJĘĆ W MARCU:
ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT
− będą rozwijać wyobraźnię
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Park dinozaurów
− będą utrwalać poznane litery
− poznają literę z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zdjęcia z dinozaurami
− poznają różne gatunki dinozaurów
− dowiedzą się, co oznacza znak –
− wykonają piniatę
− będą rozwijać umiejętność przeliczania
− będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych
− będą rozwijać umiejętność czytania
− wezmą udział w grze w parach
− wykonają pracę plastyczną Wizyta w lesie jurajskim
TAJEMNICE KOSMOSU
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Kosmiczne przekąski
− będą rozwiązywać zagadki
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Niezbadany kosmos
− poznają literę p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 9
− utrwalą znajomość nazw planet Układu Słonecznego
− dowiedzą się, kim był i z czego zasłynął Mikołaj Kopernik
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− zdobędą wiadomości o pojazdach kosmicznych
− dowiedzą się, kim jest astronauta i czym się zajmuje
− utrwalą wiadomości na temat znanych astronautów
− wezmą udział w zabawach badawczych
− utrwalą informacje na temat kosmosu
− wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna
− dowiedzą się, na czym polega zjawisko występowania dnia i nocy
− utrwalą wiadomości na temat Drogi Mlecznej
− będą rozwijać umiejętność kodowania
MARCOWA POGODA
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach słuchowych
− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby W marcu jak w garncu oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Talent show
− dowiedzą się, co oznacza powiedzenie W marcu jak w garncu
− uzupełnią kalendarz pogody
− poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Psotny marzec
− poznają zwiastuny wiosny
− będą doskonalić liczenie
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− zasieją nasiona
− dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się, co to znaczy Ubierać się na cebulkę
− wykonają pracę plastyczną Jakie ubrania nosimy w marcu?
WIOSNO, ACH TO TY
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wracamy do Polski
− wysłuchają i nauczą się piosenek Wiosenne buziaki, Maszeruje Wiosna, Puk, puk,puk, kto puka do drzwi ?
− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny
− poznają literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość
− dowiedzą się, kim jest ornitolog
− określą, ile jest słów w zdaniach
− będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych
− wykonają zadania, używając znaków matematycznych: <, >, =
− będą dostrzegać cechy wspólne i różniące dane przedmioty
− powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
− nauczą się rymowanki na pamięć
− będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach
− będą dzielić słowa na sylaby i na głoski
− utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
− utrwalą umiejętność kodowania
WIELKANOC
-określą swój nastrój
− będą doskonalić umiejętność czytania
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Gipsowe pisanki
− obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych
− będą utrwalać poznane litery
− poznają literę j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą układać rymy do wybranych słów
− wysłuchają i nauczą się piosenki Od koszyczka do dyngusa
− zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
− opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− rozwiążą rebusy fonetyczne
− dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis
− wezmą udział w eksperymentach z jajkami
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− wykonają pracę plastyczną Śmigus-dyngus