TEMATYKA ZAJĘĆ W STYCZNIU
TYDZIEŃ PIERWSZY:
Dzieci:
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby Rzeka czasu oraz wiersza Teresy Fiutowskiej Co robią zimą dni tygodnia?
− powtórzą nazwy pór roku − dowiedzą się, ile dni ma tydzień
− poznają literę s, S: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Czas szybko mija
− poznają różne rodzaje kalendarzy
− rozwiążą zagadki − odczytają godziny z tarczy zegara
− poznają zawód zegarmistrza
− dowiedzą się, jakie narzędzia służyły i służą do pomiaru czasu
− poznają nazwy miesięcy
− dowiedzą się, czym jest kapsuła czasu
− będą improwizować ruchem przy nagraniu muzyki klasycznej
− wykonają pracę plastyczną Kapsuła czasu
TYDZIEŃ DRUGI:
Dzieci:
− wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej Zimowe postanowienia oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Odwołana nocowanka
− dowiedzą się, co szkodzi ptakom
− przygotują woreczki z pokarmem dla ptaków
− poznają literę n, N: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają i nauczą się piosenki Pomóżmy ptakom
− będą liczyć w zakresie 7
− dowiedzą się, że działanie matematyczne, w którym przybywa elementów, nazywa się dodawaniem
− poznają znak dodawania: +
− rozwiążą quiz o leśniczym
− nauczą się odróżniać tropy od śladów zwierząt
− poznają tropy wybranych zwierząt
− wzbogacą wiedzę o emocjach
− wykonają pracę plastyczną Las zimą wysłuchają opowiadania Grażyny Śliwy Ciągle gdzieś gonią…
TYDZIEŃ TRZECI:
Dzieci:
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza babcia i nasz dziadek
− poznają literę b, B – małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą przeliczać w zakresie 7
− będą wypowiadać się na temat swoich babć i dziadków
− dowiedzą się, kiedy są obchodzone Dzień Babci i Dzień Dziadka
− wezmą udział w zabawie plastycznej
− będą wykonywać zadania integrujące grupę
− powiedzą, jak można spędzać czas z babcią i dziadkiem
− określą, czy dzieciństwo dziadków było interesujące
− wykonają pracę plastyczną Prezenty dla babci i dziadka
TYDZIEŃ CZWARTY
Dzieci:
określą swój nastrój − będą nazywać wybrane zawody
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Nasze marzenia
− będą rozwijać mowę − wykonają lapbooki o zawodach
− dowiedzą się, jakie zawody wykonują ich bliscy
− dowiedzą się, na czym polega praca przedstawicieli różnych zawodów
− wykonają model psa z surowców pochodzących z recyklingu
− wysłuchają i nauczą się piosenki Ciekawe zawody
− będą poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne w wybranych zawodach
− będą poznawać zawody dawne i współczesne
− wezmą udział w eksperymencie − powiedzą, kim chcą być w przyszłości
− wezmą udział w grze
− wykonają pracę plastyczną W przyszłości będę…
Piosenka” Prezent dla babci i dziadka”
Wszyscy prezenty lubią dostawać
i tu nie ma też czego udawać.
Niechaj każdy na słowo uwierzy-
dziadkom prezent się także należy.
Ref. Mój prezent dla babci i dziadka
To nie kwiatek i nie czekoladka.
To nie krawat czy do jogi mata,
ale podróż w ich młode lata.
By znów się czuli choć troszkę młodzi,
będę z nimi do parku wychodzić.
Zjeżdżać co dzień będziemy na sankach,
w piłkę grywać już z samego ranka.
Ref. Mój prezent dla babci i dziadka…
Lecz gdy już trochę braknie im siły,
prezent również dostaną przemiły
Masaż plecków i ciepła herbatka
zawsze cieszą i babcię, i dziadka.
Ref. Mój prezent…
Piosenka”Dziękuję”
Piosenka ta to podziękowań kartka
dla babci mej i dla mojego dziadka.
Bo ja to wiem i mocno w sercu czuję,
za taki skarb najmocniej się dziękuje.
Ref. Dziękuję wam za wasze ciepłe dłonie.
Dziękuję wam za bajki niezliczone.
Dziękuję wam, że ciągle mnie uczycie
z uśmiechem iść przez całe moje życie.
Piosenka ta to papierowe serce,
a w sercu tym odbite małe ręce.
W piosence tej dziś szczerze wam dziękuję
i serce swe wam dzisiaj podaruję.
Ref. Dziękuję wam za wasze ciepłe dłonie…