TEMATYKA REALIZOWANA W PAŹDZIERNIKU

2023-10-05

TEMATYKA REALIZOWANA W PAŹDZIERNIKU

 

TYDZIEŃ PIERWSZY- JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE

Dzieci:

  • nauczą się piosenki” Jesień to taka dama”

  • wysłuchają opowiadania S. Kraszewskiego”Owocowa uczta”

  • odpowiedzą na pytania dotyczące opowiadania

  • wymienią pierwszą i ostatnią głoskę w nazwach owoców

  • nauczą się rytmizować tekst rymowanki wyklaskując sylaby

  • policzą słowa w zdaniach

  • poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną

  • będą uczyć się pislitery o, O po śladzie a potem samodzielnie

  • nauczą się poprawnie formułować pytania

  • podzielą nazwy owoców na głoski

  • będą układać rebusy obrazkowo-literowe

  • będą rozpoznawać owoce zmysłem smaku

  • poznają zapisy cyfrowe liczb 1, 2

  • będą pis cyfry 1, 2 po śladach a potem – samodzielnie

  • wezmą udział w zabawach z piosenką Dary jesieni

  • utrwalą umiejętność wyodrębniania głoski w nagłosie

  • dowiedzą się, że owoce i warzywa są źródłem witamin

     

    Piosenka do nauki na październik:

    Jesień to jest taka dama”

    1.Jesień las maluje na złoto,

    Jesień spaceruje z ochotą,

    Jesień śmiało po chmurach skacze,

    Jesień żabkom czasami płacze.

    Ref.:

    Jesień to jest taka dama,

    Co wędruje całkiem sama,

    Z mgły zakłada pelerynę,

    Miewa tajemniczą minę./2x

    2. Jesień trawę otula szronem,

    Jesień czeka na nas przed domem,

    Jesień mieni się kolorami.

    Jesień w parku bawi się z nami.

    Ref.:Jesień to jest taka dama…./2x

    3.Jesień jest naprawdę wesoła.

    Jesień dzieci na spacer woła.

    Jesień barwami zaskakuje.

    Jesień pogodą nas czaruje.

    Ref.: Jesień to jest taka dama…/2x

     

     

    TYDZIEŃ DRUGI- ZWIERZĘTA JESIENIĄ:

    Dzieci:

  • wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej „List Pani Jesieni”

  • wypowiedzą się na temat wysłuchanego tekstu

  • dowiedzą się w jaki sposób wybrane zwierzęta przygotowują się do zimy

  • poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną

  • będą pis litery a, A po śladzie a potem samodzielnie

  • narysują po trzy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoskami o, a

  • rozwiążą rebusy obrazkowo-literowe

  • poznają zapis cyfrowy liczby 3

  • będą tworzyć zdrobnienia do nazwy zwierzęcia, którego nazwa rozpoczyna się daną głoską

  • wymyślą dowolny sposób wydawania dźwięków dłońmi zgodnie z rytmem piosenki Przygotowania do zimy

  • wysłuchają opisów i wymienią nazwy zwierząt leśnych

  • będą uczestniczyć w quizie o jeżu

  • dowiedzą się, które ptaki zimą odlatują z Polski, a które w Polsce zimują

  • będą rozpoznawać i nazywać emocje bohaterów opowiadania

  • wykonają przestrzenną pracę plastyczną Jesienne zwierzęta według instrukcji

  • dopasują zdjęcia zwierząt do zdjęć ich mieszkań

  • przeczytają całościowo wyrazy: las, dziupla, gawra, nora, gniazdo

     

     

    TYDZIEŃ TRZECI- MOJA RODZINA I MÓJ DOM

    Dzieci:

  • wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej W Krainie Jedwabnej Pajęczyny.

  • wypowiedzą się na temat swojej rodziny, nazywa jej członków

  • poznają literę m, M: małą i wielką, drukowaną i pisaną

  • będą pisać litery m, M po śladzie a potem samodzielnie

  • wysłuchają piosenki Moja kochana rodzina

  • przeczytają sylaby

  • będą układać wyraz z liter

  • poznają trójkąt

  • nauczą się określać charakterystyczne cechy trójkąta

  • będą czytać całościowo wyrazy: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek

  • ułożą z sylab wyrazy – nazwy członków rodziny

  • wymyślą własne figury taneczne podczas zabawy przy piosence Moja kochana rodzina

  • wypowiedzą się na temat różnych rodzajów domów

  • dowiedzą się, że dzieci mają prawa i obowiązki

  • wykonają pracę plastyczną Portret moje rodziny

     

    TYDZIEŃ CZWARTY- FESTIWAL DYNIOWY

    Dzieci:

  • wezmą udział w ciekawych dyniowych warsztatach

  • wykonają pracę plastyczną – dynia

  • będą uczestniczyć w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych

  • poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną

  • nauczą się pisać litery e, E po śladzie a potem samodzielnie

  • wysłucha piosenki Mój kochany pies; określa jej nastrój i metrum

  • rozwiążą rebusy

  • będą wyszukiwać w wyrazach literę e; zaznaczać ich liczbę

  • poznają zapis cyfrowy liczby 4

  • będą liczyć w poznanym zakresie i stosować liczebniki porządkowe

     

     

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach