Indie

2020-06-02

Wtorek 02.06.2020 Nauka zdalna

Temat dnia: Indie

  1.                    Ćwiczenia poranne:

1.Zabawa „Mój bagaż”

Zapraszamy dzieci do zabawy pt. „Mój bagaż”, w której spróbują przejść na drugą stronę ulicy z bagażem na głowie tak, aby nie spadł. Bagażem będzie niewielki woreczek lub coś co nam go przypomina. .

Dzieci w pierwszej kolejności mają za zadanie przejść z woreczkiem na głowie slalomem między kręglami – mogą być np. klocki lub butelki z wodą. Następnie dzieci przechodzą z woreczkiem na głowie po linii (stopa za stopą).

2.Osłuchanie z piosenką Śpiewające Brzdące – “Jesteśmy dziećmi”

1. Czy jesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

ref. Jesteśmy dziećmi!

Chcemy miłości! Jesteśmy dziećmi!

Chcemy radości!

 Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,

 Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

ref. Jesteśmy dziećmi!

Chcemy miłości! Jesteśmy dziećmi!

Chcemy radości!

 Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

  1.                 Zajęcia organizowane przewidziane programem

1.      Zapraszam na filmik pokazujący piękny kraj “Indie w pigułce”

https://www.youtube.com/watch?v=_EXfrvq3kE4

2.   Po projekcji zadać możemy dzieciom pytania:

 Co zapamiętaliście z filmiku?

 Jak myślicie czy te ulice z filmiku są podobne do naszych ulic?

W jaki sposób dzieci w Indiach spędzają czas wolny?

Czy zwróciliście uwagę jak wygląda targ w Indiach? Czy nasze targowisko też tak wygląda? A może się różni od tego w Indiach?

3.      Smak i zapach indyjskich przypraw “Na straganie’’

Zapraszamy dzieci na indyjski stragan z przyprawami. Opowiedamy, że przyprawy stanowią bogactwo Indii. W różnych zakątkach świata ludzie jedzą rozmaite dania       i aby potrawy były smaczniejsze dodają do nich przypraw. Indie są krajem, gdzie tych przypraw jest bardzo dużo i właśnie stąd są one przewożone do różnych krajów świata.

Możemy w domu stworzyć swój „stragan”, na którym w miseczkach i w woreczkach są różne przyprawy. Zadaniem dzieci będzie wąchanie, próbowanie i rozpoznawanie przypraw. Następnie dzeci mogą przyporządkowac do przypraw napisy z ich nazwami.

W ćwiczeniu możemy wykorzystać różne dostępne w Polsce przyprawy, pochodzące z  Indii np. kardamon, kurkuma, chili, cynamon, gałka muszkatołowa i mieszanki przypraw: curry, garam masala.

 

  1.              Propozycje zajęć na popołudnie:

1.Praca plastyczna „Indyjski słonik”

Drukujemy słonia a zadaniem dzieci jest go ozdobienie za pomocą dostępnych materiałów plastycznych np. za pomocą plasteliny, farb, sznurków, tasiemek, bibuły.

Poniżej przesyłam kilka propozycji prac „Indyjski słoń”

http://zebrunio.blogspot.com/2014/04/indyjski-son.html

https://www.sp14.tychy.pl/?p=3540#&gid=1&pid=4

https://etnograficzna.pl/wp-content/uploads/2013/10/edn_indie_slon.jpg

 

2. Zapraszam do wysłuchania piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=S418I7d4TVw

 

Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców – p. Monika 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach