2024-04-01

Tydzień I

Mamy różne charaktery

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Moje emocje

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować

− wypowiedzą się na temat swoich marzeń

− poznają określenia: długi, krótki

− wypowiedzą się na temat swoich talentów

− poszerzą wiedzę o emocjach

− odróżnią zachowania pozytywne i negatywne

− poznają pojęcie dobry uczynek

− wypowiedzą się na temat przyjaźni

− będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych

− wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki

Tydzień II

Tydzień na wsi

− określą swój nastrój

− dowiedzą się, jak się nazywają domy zwierząt wiejskich

− będą dobierać rymy

− rozpoznają głosy wybranych zwierząt wiejskich

− utworzą zdrobnienia wybranych słów

− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na wsi

− będą szeregować figurki zwierząt według wielkości

− będą szeregować kredki według długości

− dowiedzą się, jak się nazywają dzieci zwierząt wiejskich

− dowiedzą się, czego potrzebuje rolnik do pracy

− dowiedzą się, jakie produkty powstają z mleka i wełny

− rozwiążą zagadki

− poszerzą wiedzę na temat emocji

− poznają sposoby radzenia sobie z zazdrością

− wykonają makietę wiejskiego podwórka

− wykonają pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka

Tydzień III

Temat tygodnia:

Dbamy o przyrodę

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!

− wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec

− określą swój nastrój

− wysłuchają i nauczą się piosenki Piosenka ekologiczna

− wykonają pracę plastyczną Dzień Ziemi

− utrwalą datę, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi

− udzielą odpowiedzi na pytanie, dlaczego dbanie o Ziemię jest ważne

− powiedzą, w jaki sposób można dbać o naszą planetę

− zdobędą informację na temat roli roślin w życiu człowieka

− wykonają tulipany z papieru kolorowego

− określą, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci

− utrwalą kolory pojemników na odpady

− określą, co oznaczają kolory pojemników na odpady

− dowiedzą się, czym jest recykling

− wykonają kodeks przyjaciela przyrody

− wykonają odznakę przyjaciela przyrody

− dowiedzą się, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody

− określą, w jaki sposób można oszczędzać wodę

Tydzień IV

Polska moja ojczyzna

− poznają legendę o powstaniu Krakowa

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn

− poznają cechy charakterystyczne swojego regionu

− wysłuchają piosenki Rodzinny kraj i ją zaśpiewają

− będą rozwijać słownictwo

− dowiedzą się, jakie są polskie symbole narodowe

− poznają narzędzia do pomiaru płynów

− wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów

− będą rozwijać wyobraźnię

− poznają flagi różnych państw

− dowiedzą się, jaka jest flaga Unii Europejskiej

− dowiedzą się, kiedy jest Dzień Flagi

− wysłuchają hymnu Polski

− poznają Polskie miasta i zabytki

− wykonają pracę plastyczną Flaga Rzeczypospolitej Polskiej

− wykonają pracę plastyczną na papierze ściernym

− będą grały na różnych instrumentach

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach