2024-03-03

Marzec

  1. Temat tygodnia:     W dziecięcym laboratorium

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Mały naukowiec

− wezmą udział w zabawach logorytmicznych

− stworzą siatkę wiedzy

− dowiedzą się, jakie przedmioty są potrzebne w pracy naukowca

− wykonają eksperymenty wspólnie z nauczycielem

− wysłuchają i nauczą się piosenki Chemik naukowiec

− dowiedzą się, jakie właściwości ma magnes

− zdobędą informacje na temat wulkanów

− zagrają w grę planszową

− wykonają pracę plastyczną Kolorowy wulkan

  1. Temat tygodnia: Pogoda marcowa

− spróbują rozpoznać odgłosy deszczu, wiatru, burzy

− wysłuchają opowiadań Ewy Stadtmüller Marcowa pogoda oraz Wiktorii Kowalskiej

i Macieja Ciechomskiego Sadzenie roślin

− dowiedzą się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu

− rozwiążą zagadki

− uzupełnią kalendarz pogody

− zaprojektują marcowy garnek

− wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosna na hulajnodze

− poznają zwiastuny wiosny

− będą klasyfikować i przeliczać przedmioty

− ułożą historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności

− założą ogródek

− dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia

− dowiedzą się, które przedmioty toną, a które nie toną

− dowiedzą się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę

− wykonają prace plastyczną Marcowe ubrania

  1. Temat tygodnia: Wiosno, ach to ty!

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Powrót bociana

− wysłuchają wierszy Martyny Marzec

− wysłuchają i nauczą się piosenki Bociek

− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny

− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę

− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków

− ułożą pocięte zdjęcia w całość

− określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd

− narysują to, o czym była mowa w wierszu

− będą rysować ptaki, które powracają do Polski na wiosnę

− dowiedzą się, czym są budki lęgowe i jaka jest ich rola

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− określą, gdzie jest więcej elementów, a gdzie – mniej

− dowiedzą się, czym są bazie wierzbowe

− określą, jakie prace powinno wykonywać się wiosną w ogrodzie

− powiedzą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje

− wykleją krople deszczu plasteliną

− wykonają doświadczenia związane z zagadnieniem obiegu wody w przyrodzie

 

  1. Temat tygodnia:   Mamy różne charaktery

− określą swój nastrój

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Moje emocje

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− wysłuchają i nauczą się piosenki Niełatwo nas pomylić

− poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować

− wypowiedzą się na temat swoich marzeń

− poznają określenia: długi, krótki

− wypowiedzą się na temat swoich talentów

− poszerzą wiedzę o emocjach

− odróżnią zachowania pozytywne i negatywne

− poznają pojęcie dobry uczynek

− wypowiedzą się na temat przyjaźni

− będą brać udział w zabawach konstrukcyjnych

− wykonają pracę plastyczną Przyjacielskie stworki

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach