Moje domowe zwierzątko - nauczanie zdalne

2020-11-05

05.11.2020r. - Nauczanie zdalne

Temat dnia: Moje domowe zwierzątko

 

Zapraszam do zobaczenia prezentacji

https://slideplayer.pl/slide/55974/

 

I. Ćwiczenia poranne:

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Porozmawiajmy swobodnie z dzieckiem na temat zwierząt hodowanych w ich domach.

Spróbujmy nazwać je  określić warunki, w jakich żyją;  sposób opiekowania się nimi.

Zabawa słowna Dokończ wypowiedź. Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko kończy.

Pies (kot) jest...

Pies (kot) potrafi...

Pies (kot) pomaga..

 

Słuchanie wiersza Wandy Grodzieńskiej Chory kotek.

Wyszedł kotek na deszczyk,

Dostał kaszlu i dreszczy.

Boli głowa i oczy,

Nogi w błocie przemoczył.

Kładzie mama koteczka

Do ciepłego łóżeczka.

Bierze synka za rączkę: −

Oj, masz, synku, gorączkę.

Przyszedł tatuś wieczorem

Z siwym panem doktorem.−

Ratuj, panie doktorze,

Bo synkowi wciąż gorzej!

 

Rozmowa na temat wiersza.

−Dlaczego kotek zachorował?

−Co zalecił pan doktor?

 

Informacje o zwierzętach z podziałem na:

 

Ptaki – mają ciało pokryte piórami, wykluwają się z jajek...

Ssaki – mają ciało pokryte włosami (sierścią), po urodzeniu żywią się mlekiem matki...

Ryby – żyją w wodzie, ciało mają pokryte łuskami, mają płetwy ułatwiające pływanie...

Próba nazywania ssaków, ptaków i ryb wśród zwierząt hodowanych w domu

Prezentacja z podziałem na ssaki, ptaki i gady

https://slideplayer.pl/slide/825666/

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych


Zagadki:

„Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek:

 

 „Któż to ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce to pewnie...... „(papuga).

„Kosmate futerko,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki” (chomik).

„Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu” (rybki).

 

„Pełne wody – lecz nie morze,
Rybki ma – lecz nie jezioro,
Zanim spać się dziś położysz
Pokarm wsyp, będzie wesoło”. (akwarium).

 

Karta pracy, cz. 2, s. 8 (fioletowe)

Opowiadanie o tym, jak Olek z tatą opiekują się rybkami. Omówienie, na podstawie ilustracji, jak powinno się opiekować psem; dorysowywanie innych przykładów opiekowania się psem. Kończenie rysowania rybek według wzoru.

 

W ramach możliwości dla chętnych zapraszam do wykonania kotka z origami:

 

https://www.youtube.com/watch?v=wWRbrrCzZZQ

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach