TEMATYKA ZAJĘĆ REALIZOWANA W GRUDNIU

2023-12-01

TEMATYKA REALIZOWANA W GRUDNIU

TYDZIEŃ I
ODWIEDZINY MIKOŁAJA

DZIECI:
- poznają pracę górnika
- nauczą się piosenki Czarny mundur ma
− określą swój nastrój
− wykonają papierową skarpetę Mikołaja
− dowiedzą się, co znaczy angielskie słowo Help! i kiedy można go używać
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Na pomoc Mikołajowi
− wykonają kopertę
− narysują wymarzony prezent
− poznają literę l, L: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają piosenki Wizyta Mikołaja
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− będą rozwijać umiejętność klasyfikowania − zapoznają się ze znakami matematycznymi: =, <, > i przeliczania
− będą porównywać liczebność zbiorów
− dowiedzą się, co znaczy wyrażenie pomocna dłoń
− dowiedzą się, kim jest wolontariusz
− zapoznają się z różnymi formami pomocy potrzebującym
− utrwalą nazwy palców w zabawie
− będą rozwijać umiejętność tworzenia pytań do zdań oznajmujących
− będą rozwijać myślenie logiczne na podstawie sylogizmów
− wykonają pracę plastyczną Prezenty dla innych Dzieci.

PIOSENKA DO NAUKI - CZARNY MA MUNDUR
Czarny ma mundur, białą koszulę,
srebrnych guzików moc.
Na spodniach lampas przy tym mundurze,
przy czapce wiele piór.

ref. Górnikiem być niełatwa rzecz,
raz w roku święto jego jest.
Barbórką nazywamy je,
każdy przedszkolak o tym wie.

Mundur zdejmuje, kilof szykuje,
pod ziemię schodzi znów.
Tam czarny węgiel dla nas szykuje,
dziękujmy mu za trud.

ref. Górnikiem być niełatwa rzecz,
raz w roku święto jego jest.
Barbórką nazywamy je,
każdy przedszkolak o tym wie.

PIOSENKA DO NAUKI - ZAGUBIONE NUTKI

1. Grupa dzieci do Fabryki weszła uśmiechnięta
Wszyscy są radośni bardzo bo nadchodzą święta
Sanie, Elfy i Mikołaj, śnieg i dzwonków dźwięki
Jednak jest coś tak inaczej, nie słychać piosenki

ref.
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Znajdź melodie naszej krok
Może tu może tam nie poradzisz sobie sam
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Kto pomoże kto - kto

2. Kto rozwiąże tę zagadkę i odnajdzie nutki
Przecież problem to poważny wcale nie malutki
Martwią się dzieciaki wszystkie, smutne są zwierzęta
Ważny Elfie pomóż proszę! Uratować święta

Ref.
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Znajdź melodii naszej krok
Może tu może tam nie poradzisz sobie sam
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Kto pomoże, kto - kto

3. Dzieci wzięły się za ręce, Elf wychylił głowę
Pierwsze nuty wyglądały nieśmiałe, gotowe
Tymon, Iga, Michalina - Pole przytulili
Nuty wszystkie z ciekawości zaraz wyskoczyły

Ref.
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Jest melodii naszej trop
Nuty tu, nuty tam! Na szczęście nie jesteś sam
Zawołałeś ho ho ho
Pomógł Elf - nie byle kto

4. Ułożyła się szybciutko świąteczna piosenka
Znów uśmiechy są na buziach! Jednak będą święta
Bez przyjaźni, bez radości wspólnego szukania
Nie byłoby tej zabawy ani świętowania

Ref.
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop
Dzyń dzyń dzyń
Hop hop hop


TYDZIEŃ II
ZIMNA CORAZ BLIŻEJ

DZIECI:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Bałwanek godny Oscara oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Idealny prezent urodzinowy
− poznają literę y, Y: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wymienią oznaki zimy
− będą szukać oznak zimy na spacerze
− wysłuchają i nauczą się piosenki Pierwszy śnieg
− poznają liczbę 0
− wykonają zadania rozwijające orientację na kartce papieru
− wykonają eksperymenty ze śniegiem
− rozwiążą quiz dotyczący śniegu
− stworzą obrazy na śniegu
− pokażą, jak wyrażają radość
− wymyślą prezenty dla kolegów, biorąc pod uwagę ich zainteresowania
− wykonają prace plastyczne Bałwanki oraz Biała zima
− rozwiną umiejętność tworzenia kodu.

TYDZIEŃ II
MAGIA ŚWIĄT

DZIECI:
− określą swój nastrój
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Świąteczny czas oraz wiersza Jadwigi Koczanowskiej Wigilia
− dowiedzą się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
− poznają literę r, R: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− wysłuchają piosenki Idą święta i ją zaśpiewają
− poznają tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
− dowiedzą się, w jaki sposób ludzie przekazują sobie życzenia
− zaprojektują kartki świąteczne
− odkryją zapis cyfrowy liczby 7
− poznają potrawy spożywane w święta Bożego Narodzenia
− wykonają stroik świąteczny − wspólnie ubiorą choinkę
− ułożą własne, świąteczne życzenia
− będą uczestniczyły w wigilii przedszkolnej
− zapoznają się z tradycjami świątecznymi w wybranych krajach
− rozwiążą zagadki
− wykonają pracę plastyczną Bombka

TYDZIEŃ IV
ZABAWKI

DZIECI:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Marika w świecie zabawy
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Zabawki
− będą odczytywać globalnie wyrazy
− będą rozwijać koncentrację uwagi i myślenie logiczne
− wypowiedzą się na temat swoich zabawek
− dowiedzą się, jak zmieniał się pluszowy miś
− utrwalą wiedzę na temat szanowania rzeczy – cudzych i swoich
− nauczą się wiersza na pamięć
− będą przeliczać elementy w dostępnym dla siebie zakresie
− dowiedzą się, jak powstaje pluszowy miś
− ułożą puzzle przedstawiające znane misie
− wcielą się w rolę aktora
− wzbogacą zasób słownictwa
− wykonają pracę plastyczną Zabawki w przyszłości

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach