TEMATYKA ZAJĘĆ W MARCU

2024-03-04

TEMATYKA ZAJĘĆ – MARZEC


PIOSENKA DO NAUKI MASZERUJE WIOSNA


Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki


Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat


Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony


Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat


Wiosno, wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna


Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

TYDZIEŃ I – W DZIECIĘCYM LABORATORIUM


W TYM TYGODNIU DZIECI:
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Eksperymenty
− wymyślą nazwę dla przedszkolnego kącika eksperymentów
− stworzą siatkę wiedzy
− wykonają eksperymenty wspólnie z nauczycielem
− wysłuchają piosenki Niezwykła chemia
− wykonają w grupach wulkany z masy solnej i je pomalują
− poszerzą wiedzę o magnesach i o wulkanach
− będą odpowiadać na pytania dotyczące wykonywanych eksperymentów
− wykonają pracę plastyczną Kolorowy wulkan

TYDZIEŃ II POGODA MARCOWA


W TYM TYGODNIU DZIECI:
− wezmą udział w zabawach słuchowych
− wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby W marcu jak w garncu oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Talent show
− dowiedzą się, co oznacza powiedzenie W marcu jak w garncu
− uzupełnią kalendarz pogody − poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Maszeruje wiosna
− poznają zwiastuny wiosny
− będą doskonalić liczenie
− będą rozwijać myślenie logiczne
− będą rozwijać orientację przestrzenną
− zasieją nasiona
− dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się, co to znaczy Ubierać się na cebulkę
− wykonają pracę plastyczną Jakie ubrania nosimy w marcu?

TYDZIEŃ III WIOSNO, ACH TO TY!


W TYM TYGODNIU DZIECI:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wracamy do Polski
− wysłuchają piosenki Wiosenne buziaki
− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny
− poznają literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość
− dowiedzą się, kim jest ornitolog
− określą, ile jest słów w zdaniach
− będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych
− wykonają zadania, używając znaków matematycznych: , =
− będą dostrzegać cechy wspólne i różniące dane przedmioty
− powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną
− nauczą się rymowanki na pamięć
− będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach
− będą dzielić słowa na sylaby i na głoski
− utrwalą wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie
− utrwalą umiejętność kodowania

TYDZIEŃ IV WIELKANOC


W TYM TYGODNIU DZIECI:
− będą doskonalić umiejętność czytania
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Gipsowe pisanki
− obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych
− będą utrwalać poznane litery
− poznają literę j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą układać rymy do wybranych słów
− wysłuchają piosenki Od koszyczka do dyngusa
− zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi
− opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− rozwiążą rebusy fonetyczne
− dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis
− wezmą udział w eksperymentach z jajkami
− będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
− wykonają pracę plastyczną Pisanka

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach