KURCZAKI I JAJKA

2020-04-08

NAUCZANIE ZDALNE

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

TEMAT DNIA: KURCZAKI I JAJKA.

Data: 8.04.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:

Zabawa bieżna „Lis i kurczęta”

Wyznaczamy teren do zabawy oraz miejsce, gdzie znajduje się kurnik – schronienie dla kurczaków. Trzeba wybrać jedną osobę, która będzie lisem. Oznaczamy ją szarfą lub chustą. Lis stoi obok osoby prowadzącej zabawę. Dzieci (kurczaki) biegają w różnych kierunkach. Na hasło: Lis się skrada – kurczaki uciekają jak najszybciej do kurnika. Lis stara się złapać jak najwięcej kurczaków.

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Kury i kurczęta”.

Układamy na podłodze, ze skakanek -koło (kurnik), do którego wkładamy obrazki zwierząt. Podnosimy wysoko obrazek przedstawiający jedno ze zwierząt: koguta, kurę lub kurczaka. Zadaniem dzieci jest poruszanie się w charakterystyczny dla tych zwierząt sposób. Na hasło: Jastrząb – dzieci jak najszybciej wracają do kurnika.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem:

1.Zagadka I. Fabiszewskiej.

Gdy skorupka pęka,

wychodzi z jajeczka.

Wygląda jak żółta

puszysta kuleczka. (kurczak)

 Historyjka obrazkowa - z elementami ćwiczeń słownikowych - „Gdy skorupka jajka pęka” (5latki - str. 54, 6latki. str.- 66)

 Zabawa – „Kury”.

Dzieci naśladują sposób poruszania się kury – podskakują na dwóch nogach, zamieniając się miejscami z innym dzieckiem.

Opisywanie kurczaka za pomocą określeń przymiotnikowych.

 Dzieci siedzą na dywanie, włączamy nagranie dowolnego utworu w umiarkowanym tempie. Dzieci podają sobie maskotkę wielkanocnego kurczaka. Na przerwę w nagraniu muzyki, pytamy w imieniu kurczaka: Jak wyglądam? Dziecko, które trzyma w ręce kurczaka podaje jego jedną charakterystyczną cechę, np.: miękki, żółty, puszysty. Następnie zadajemy pytania (w imieniu kurczaka) np.: Co jem? Ile mam nóg? Jaki dźwięk wydaję? Co robię, kiedy się boję?

Ćwiczenia gimnastyczne  - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenia dużych grup mięśniowych.

Proponuję wspólne ćwiczenia z rodzicami

Pajacyki, podskoki i skłony - „Raz, dwa, trzy- ćwiczysz Ty”

Rodzic może prezentować kolejno ćwiczenia, dzieci starają się je powtórzyć. Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.

Język angielski:

Zachęcam do osłuchania z piosenką  „The Way The Bunny Hops”. Proponuję zabawy ruchowe do piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Zapoznanie ze słownictwem: Happy Easter, Easter bunny, basket, egg, lamb, chick,

Zabawa: „Co zniknęło z koszyka”

Do koszyka wkładamy kilka przedmiotów, zabawek. Dziecko uważnie patrzy co jest w koszyku. Następnie prosimy dziecko, aby na chwilę się odwróciło, wtedy wyciągamy z koszyka jeden przedmiot. Dziecko może narysować lub „naśladować” za pomocą ruchu, dźwięku, przedmiot, który „zniknął”.

III. Propozycje zajęć popołudniowych

Dla chętnych: „Wykonanie sylwety kurczaka”- Wspólna praca dzieci i rodziców:

Potrzebne materiały: mały słoik, który wypełniamy żółtą bibułą, czerwona i żółta kartka, czerwona

tekturka (na nóżki), taśma dwustronna lub klej.

Dzieci z pomocą Rodziców ozdabiają słoik żółtą bibułą. Wycinamy grzebyk i przyklejamy go na czubku (słoika). Następnie wycinamy dziobek z czerwonego papieru, ogonek i skrzydełka z koloru żółtego. Z czerwonej tektury wycinamy nóżki. (Jeśli wycięcie poszczególnych elementów sprawia dzieciom trudność, rodzice mogą przygotować ich szablony). Wszystkie elementy przyklejamy na słoiku. Na koniec przyklejamy oczy.

Dzieci mogą uzupełniać karty pracy

5-latki - 55

6latki - 67

Serdecznie pozdrawiamy p. Hania i p. Kamila

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach