WSPÓLNE ZABAWY.

2020-06-05

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
TEMAT DNIA: WSPÓLNE ZABAWY.
DATA: 05.06.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:

Trening fitness dla dzieci

https://youtu.be/9iOLdoHhLpc 

https://youtu.be/BEu1WLjOokY  – taniec do piosenki z Króla Lwa.

Zwracamy uwagę bezpieczeństwo.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Wesołe zabawy w kręgu przyjaciół – praca plastyczna inspirowana wier­szem A. Widzowskiej Dzieci na Ziemi.

Zabawa na powitanie.

Zapraszamy dziecko w podróż latającym dywanem. Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, ręce opiera na podłodze, po obu stronach ciała, i rozpoczyna lot. Wznosi się w górę, wymawiając na wyde­chu głoskę szszszsz. Podczas lotu przechyla ciało raz w prawą, raz w lewą stronę. Ląduje w krainie, w której wszyscy żyją w przyjaźni.

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Dzieci na Ziemi.

Ilustracja do wiersza, przestawiająca dzieci różnych ras.

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
– Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.

Rozmowa na temat wiersza.
Proponuję przygotować zdjęcia lub obrazki dzieci: Afrykanina, Chinki, Innuity, Hindusa.
Porozmawiajmy z dzieckiem o treści wiersza: O jakich dzieciach była mowa w wierszu? Na jakim kontynencie mieszka: Zulu z Afryki, Chinka Inka, Innuita Bubu, Hindus Namoko? Czym różnią się między sobą dzieci? Co mają ze sobą wspólnego?

Zapoznanie z tematem pracy- praca plastyczna.

Przypominamy dziecku, że są teraz w krainie przyjaźni. Wszystkie dzieci, bez względu na kolor skóry, miejsce zamieszkania czy kulturę, w jakiej zostały wychowane, żyją ze sobą w przyjaźni. Zapraszamy dziecko do namalowania pracy na temat: Wesołe zabawy w kręgu przyjaciół.

Zajęcia umuzykalniające:

Utrwalenie piosenki : Jesteśmy dziećmi.

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ 

Zajęcia matematyczne.

Kopiujemy figury – odwzorowywanie kształtów.
Potrzebujemy: obrazki przedstawiające figury geometryczne, ołówek, nożyczki.
Dziecko nazywa znane mu figury geometryczne. Na kartce rysuje takie same figury. Następnie wycina je nożyczkami i nakleja na kartce.

Zajęcia z języka angielskiego.

Powtórzenie nazw figur geometrycznych: shapes, cirkle, triangle, square, rectangle, star, heart
What is this?
It is a circle/ a triangle/ a square/a rectangle/a star/ a heart

https://youtu.be/2va7Ujwpiac 

https://youtu.be/fFHRO94Qd0s 

https://youtu.be/qUbST0rOW74  

Zabawa wyrabiająca reakcję na zmiany tempa – Jazda na rowerze.

Dziecko zajmują miejsce na środku pokoju. Przechodzi do leżenia na plecach. Naśladuje nogami jazdę na rowerze. Rodzic gra na instrumencie perkusyjnym: bardzo wolno, coraz szybciej, coraz wolniej. Dziecko porusza nogami zgodnie z rytmem instrumentu.


III. Zajęcia popołudniowe:

1. Zabawy logopedyczne

- Ćwiczenia buzi i języka

- Zabawy słuchowe

2. W wolnym czasie można uzupełniać karty pracy – str.71-72.


Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców p. Beata.

Zachęcam do przesyłania zdjęć prac dzieci.

 

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach