W KRAINIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

2020-06-03

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
TEMAT DNIA: W KRAINIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
DATA: 03.06.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:

Skoki – Pochód pajacyków.
Dziecko układa krążki na podłodze, równo jeden za drugim, w odległości kroku. Następnie skacze jak pajacyk, wykonując nad każdym krążkiem rozkrok, a za krążkiem – odskok. Ćwiczenie wykonuje wolno.
Ćwiczenie rytmu – Wystukujemy rytm kroków.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie wystukując rytm swoich kroków, uderzając piąstką w krążek.

Piłeczka do ping-ponga.

Dziecko przygotowuje tor dla piłeczki (kształt toru i jego długość zależą od inwencji dziecka). Ustala, gdzie jest start, a gdzie meta. Następnie dmucha na piłeczkę, starając się przeprowadzić ją jak najszybciej od początku do końca. Można sprawdzać na zegarku, w jakim tempie udało się wykonać zadanie.

Zwracamy uwagę bezpieczeństwo.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Wyjaśnienie pojęcia niepełnosprawność.

Potrzebujemy: koło i prostokąty wycięte z papieru, w kolorze żółtym.
Układamy na dywanie żółte koło i pytamy: Co znaczy słowo: niepełnosprawność? Zapisujemy odpowiedzi dziecka na żółtych prostokątach (promykach), które dziecko dokłada do żółtego koła. Tworzy w ten sposób słoneczko przyjaźni z osobami niepełnosprawnymi. Przypominamy, że wśród osób niepełno­sprawnych jest bardzo wiele dzieci, które pragną bawić się i śmiać tak samo jak zdrowe dzieci.
Porozmawiajmy z dziećmi o osobach niepełnosprawnych i potrzebie niesienia im pomocy.

Mam prawo!
https://youtu.be/P5FFbkUc3Ew 

Karta pracy s. 62 ( 6-latki); s. 56 (5-latki) – Osoby niepełnosprawne są wśród nas –Dziecko układa historyjkę obrazkową i ocenia zachowanie Olka.

Zabawa Przewodnik- zabawa z rodzeństwem

Dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko zamyka oczy – jest niewidome. Drugie dziecko jest prze­wodnikiem, który stara się wskazać swojemu partnerowi odpowiednią drogę i dba o jego bezpie­czeństwo, czyli o to, aby podczas spaceru nie zderzył się z innym dzieckiem. Dzieci maszerują parami po pokoju lub ogrodzie . Na umówiony sygnał następuje zmiana ról.

Zabawa: Kto stoi przed tobą? – rozpoznawanie innych osób za pomocą dotyku- zabawa z rodzeństwem lub rodzicami:
Dziecko staje na środku pokoju i zamyka oczy. Drugie dziecko staje przed nim. Zadaniem dziecka z zamkniętymi oczami jest od­gadnięcie za pomocą dotyku, kto przed nim stoi.

Zabawa ruchowa Rzeźba przyjaciół.
Zabawa z rodzeństwem:

Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie wygrywanym na bębenku. Na przerwę w grze dobierają się dwójkami lub trójkami i tworzą wspólną rzeźbę, przybierając dowolne pozy. Rodzic naśladuje robienie zdjęć lub robi dzieciom zdjęcia.

Język angielski:

Nazywanie części ciała w języku angielskim.
Słownictwo: head, shoulders, knees, eyes, nose, mouth, ears

Piosenki w języku angielskim utrwalające nazwy części ciała:

https://youtu.be/WX8HmogNyCY 

https://youtu.be/h4eueDYPTIg 


Gimnastyka.
Trening fitness dla dzieci
https://youtu.be/9iOLdoHhLpc 


III. Zajęcia popołudniowe:

W wolnym czasie można uzupełniać karty pracy – str.63


Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców p. Beata.

Zachęcam do przesyłania zdjęć prac dzieci.

 

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach