DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA.

2020-06-02

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
TEMAT DNIA: DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA.
DATA: 02.06.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa ruchowa Kto dalej?
Potrzebujemy: klocki drewniane, skakanki lub tasiemki, sznurki.
Wyznaczamy w sali linię za pomocą skakanek lub tasiemek. Dziecko bierze do rąk drewniane klocki i układa przed swoimi nogami. Następnie, skacze na jednej nodze, stara się przesunąć klocki jak najdalej. Jeśli stanie na dwóch nogach, zatrzymuje się w miejscu. Rodzic może zmierzyć odcinek, który dziecko pokonało. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Skaczemy na skakance.
Dziecko spaceruje po pokoju w rytm muzyki. Na hasło: Skaczemy obunóż – naśladuje skakanie obunóż na skakance (nogi pozostają złączone). W dalszej części zabawy rodzic zmienia polecenia, np.: Skaczemy na prawej nodze. Skaczemy na lewej nodze. Skaczemy krzyżykiem (krzyżuje nogi i skacze w miejscu).

Zwracamy uwagę bezpieczeństwo.

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Różni nas wygląd, a łączy zabawa- rozmowa inspirowana wierszem A. Widzowskiej Małe cuda.

Dziecko z uwagą słucha wiersza czytanego przez rodzica:

To nieprawda, że dorośli
najmądrzejsi są pod słońcem,
bo kto uczy ich radości?
Małe roześmiane brzdące!
Tak wspaniale być maluchem,
biegać boso, liczyć mrówki,
koniec tęczy mieć za uchem,
łowić ryby na sznurówki!
Wszystkie dzieci są ciekawe,
chcą znać pismo i cyferki,
badać to, co piszczy w trawie,
wiedzieć, czemu słoń jest wielki!
Gdy się dziecku coś nie uda
i popada w tarapaty,
wspieraj je, a sprawisz cuda,
nie krzycz głośniej od armaty!

Dzieci lubią być słuchane,
kiedy mówią coś z powagą,
a gdy czasem chcą być same,
mają też do tego prawo.
Nikt nie może szturchać dziecka,
straszyć klapsem ani pasem,
śmiać się, gdy mu leci łezka,
lub nazywać je głuptasem!
Czasem dzieci są marudne,
płaczą z żalu lub ze złości,
są samotne, śpiące , brudne,
ale zawsze chcą miłości!
Gdy się duzi bawią z dziećmi
w śmichy- chichy, w poczytajki
świat jest piękny i bezpieczny,
lepszy od zmyślonej bajki.

Zachęcam do rozmowy z dzieckiem na temat treści wiersza:
Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci?
Czego dzieci oczekują od dorosłych?
Jakie prawa mają dzieci?
Czy wszystkim dzieciom jest dobrze na świecie? Czy są przestrzegane ich prawa?

Karta pracy str. 57, 5-latki str. 55 - dziecko przygląda się zdjęciom dzieci, opisuje różnice w ich wyglądzie; zastanawia się, skąd pochodzą. Można rozłożyć na dywanie mapę świata i wskazać kraje z których pochodzą dzieci ze zdjęć.

My Dzieci Świta:

https://youtu.be/zl_dYe03Yx0

Indiański taniec:

https://youtu.be/ZKslipdC-sY

Ciekawostka:
W Azji nie wszystkie dzieci beztrosko spędzają dzieciństwo. Na przykład w Indiach dzieci, zamiast uczyć się i bawić, bardzo wcześnie zaczynają pracować. Pomagają swoim rodzicom. Nie mają no­woczesnych zabawek. W szkole siedzą na podłodze. Piszą na małych tabliczkach. Do sali lekcyjnej wchodzą boso, tak jak do świątyni. Buty zostawiają przed drzwiami.

Zabawa dla całej rodziny Uważny tropiciel.
Siadamy w kole i wybieramy jedną osobę, która siada w środku koła i zamyka oczy. Jest ona tropicielem. Następnie tylko za pomocą gestu wskazujemy kolejną osobę, któ­ra stara się przejść na drugą stronę koła tak, aby tropiciel go nie usłyszał. Jeśli tropiciel usłyszy, że ktoś się skrada, klaszcze w dłonie i wskazuje kierunek, z którego dobiega szmer. Jeśli tropiciel zareagował w odpowiednim momencie i pokazał odpowiedni kierunek, wybieramy kolejną osobę, która próbu­je przejść na drugą stronę koła. Jeśli tropiciel nie odgadł poprawnie, wybieramy nowego tropiciela.

Zajęcia umuzykalniające:

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ  
Utrwalenie piosenki : Jesteśmy dziećmi.

Praca plastyczna: Zachęcam dzieci do wykonania plakatu pt. Prawa dziecka.


III. Zajęcia popołudniowe:

W wolnym czasie można uzupełniać karty pracy – str.57-59 ( 6-latki); str.55-56 (5-latki)


Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców - p. Beata.

Zachęcam do przesyłania zdjęć prac dzieci.

 

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach