KOLORY WIOSNY

2020-05-15

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU.
TEMAT DNIA: KOLORY WIOSNY.
DATA: 15.05.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa na powitanie – Kolorowe pozdrowienia.
Dziecko siedzi na dywanie, rodzic wymienia różne kolory. Dziecko szuka ich w pokoju
i nazywa rzeczy, które są w danym kolorze. Jeśli dziecko ma na sobie ubranie w danym
kolorze, wstaje i kłania się.
II. Zajęcia organizowane, przewidziane programem.
Zabawy badawcze inspirowane wierszem I. R. Salach -Tęcza.
Potrzebujemy: pędzel, duży arkusz białego brystolu, farby w kolorach: czerwonym,
niebieskim, żółtym, pomarańczowym, fioletowym, zielonym, granatowym, ewentualnie
możemy przygotować kredki.
Zapraszamy dziecko do stołu, na którym umieszczamy duży biały arkusz brystolu. Czytamy
głośno wiersz I. Salach „Tęcza”, a dziecko maluje jednocześnie farbami akwarelowymi
barwne łuki, zaczynając od dołu.
Tęcza ma siedem kolorów, kolorów siedem ma.
Wymienił je Karolek,
wymienię je i ja.
Kolor fioletowy
pierwszy przyszedł mi do głowy.
Granatowy kolor ciemny
dla oka jest przyjemny.
Za nim będzie błękit
jak błękitne niebo.
Potem zieleń traw.
Nie pytaj mnie, dlaczego.
Barwa żółta jak słoneczko

i pomarańczowa,
na końcu czerwona –
i tęcza gotowa.
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza: Ile kolorów ma tęcza? Jakie kolory występują
w tęczy? Możemy pokazać dziecku zdjęcia lub obrazki z widoczną tęczą.
Zabawa ruchowa z elementem skoku – Na zielonej łące.
Do zabawy potrzebujemy: niebieskie krążki lub wstążki, paski bibuły, tamburyn.
Układamy w pokoju niebieskie krążki lub wstążki. Rodzic jest bocianem. Bocian stoi z boku.
Dziecko jest żabką. Żabka siedzi w stawie, czyli na krążku. Włączamy dowolną muzykę,
żabka skacze wesoło po łące. Na przerwę w muzyce wchodzi bocian. Żabka musi szybko
wskoczyć do stawu, czyli na najbliższy krążek. Zwróćmy uwagę na bezpieczeństwo.
Język angielski
Zabawy utrwalające słownictwo :
butterfly -motyl, ladybird – biedronka, snail – ślimak, bee – pszczoła, ant – mrówka, frog –żaba.
Gra memory: potrzebne będą kartoniki z powyższymi zwierzętami; np.: dwa motyle, dwa ślimaki…..
Wszystkie kartoniki układamy na podłodze lub stole, obrazkami do dołu. Zabawa polega na zebraniu
jak największej liczby par. Każda osoba odwraca 2 wybrane kartoniki i jeżeli jest to para, odkłada je
na bok i gra dalej.
Zabawa „Ptaki”
Za pomocą dłoni, dzieci mogą naśladować ptaki.
Mówimy: The birds can fly. Dzieci poruszają palcami.
The birds can fly up. Dzieci poruszają palcami i podnoszą dłonie do góry.
The birds can fly down. Dzieci poruszają palcami i opuszczają dłonie w dół.
III. Propozycje zajęć popołudniowych.

1. Zabawy logopedyczne

- LogoWierszyki "Zwierzęce Pogadanki"(powtarzamy wyrażenia dźwiękonaśladowcze)

- logorytmika "Ciała kształt"

- Znajdź pary i powtarzaj sylaby

2. Porozmawiajmy z dzieckiem na temat biedronek. Dzieci mogą oglądać książeczki, albumy
przyrodnicze, ilustracje.
Zagadka I. Fabiszewskiej.
Są bardzo pożyteczne, bo mszyce zjadają.
Czerwony płaszczyk i czarne kropki mają. (biedronki)
Możemy zaproponować dziecku wspólne wykonanie sylwety biedronki z origami-(dla
chętnych).

YouTube
Dzieci mogą uzupełniać karty pracy 40,41

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach