ZAWODY W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI

2020-04-30

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION.
TEMAT DNIA: ZAWODY W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI
DATA: 30.04.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:
YouTube

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Słuchanie wiersza M. Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko.

W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko

Rozmowa na temat wiersza. Czego nie ma w małym miasteczku? Czego w małym miasteczku jest
więcej? Co to znaczy: dbać o swoje miasteczko?
Zagadki obrazkowe Kto tu pracuje? Czym zajmują się dorośli w naszej miejscowości
zdjęcia: sklepu, szkoły, przychodni. Dzieci nazywają obiekt przedstawiony na zdjęciu
i podają nazwy zawodów, biorąc pod uwagę przedstawione miejsce pracy, np.: sklep –
sprzedawca, szkoła – nauczyciel, przychodnia – lekarz.
„Z wizytą w sklepie”- zabawa badawcza – Co jest cięższe?
Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat swoich obserwacji i doświadczeń w
dokonywaniu zakupów z rodzicami w sklepie.
Odgadywanie masy dwóch przedmiotów. Dzieci oglądają pluszową maskotkę oraz
gumową zabawkę, zastanawiają się, który przedmiot jest cięższy. Proponujemy dzieciom
sprawdzenie masy w inny sposób.

Ważenie za pomocą samodzielnie skonstruowanej wagi.

Pomoce: patyk, dwie przezroczyste torebki, sznurek, pluszowa maskotka, klocki, kartka
z obrazkami przedstawiającymi zabawkę pluszową i zabawkę gumową, mazak. Konstruujemy
wagę za pomocą patyka, dwóch przezroczystych torebek oraz sznurka. Torebki zawieszamy na
końcach patyka, na jego środku mocujemy uchwyt. Do jednej torebki wkładamy np. pluszową
maskotkę, a do drugiej – po jednym klocku. Dokładamy klocki dotąd, aż ramiona wagi się
wyrównają. Na kartce, przy obrazku przedstawiającym pluszową zabawkę, Rodzic rysuje
odpowiednią liczbę kresek - oznaczającą liczbę klocków użytych do zważenia. Podobnie
ważymy gumową zabawkę. Na koniec prosimy dziecko o przeliczenie kresek postawionych przy
poszczególnych obrazkach i podanie ich liczby. Dzieci liczą kreski i wspólnie dochodzą do
wniosku, że cięższy przedmiot to ten, do którego zważenia użyto większej liczby klocków.

Zajęcia umuzykalniające: rytmiczne zabawy z tekstem
„Śpiewamy tekst”- wymyślamy melodię. Dzieci naśladują różne odgłosy.

Psotny wietrzyk wpadł do sali.
Szu, szu, szu, sza, sza, sza.
Zdmuchnął z biurka pracę Ali,
fru, fru, fru, fra, fra, fra.
Wszystkie książki poprzewracał,
tralala, tralala, dzieci,
taka to już jego praca,
bla, bla, bla, bla, bla, bla.
Zdmuchnął obrus, trzasnął drzwiami,
bum, bum, bum, bum, bum, bum,
i już nie ma wiatru z nami,
rum, rum, rum, rum, rum, rum.

Zabawa relaksacyjna: dzieci wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.

III. Zajęcia popołudniowe:
Przypomnijcie sobie jak wygląda flaga Polski oraz godło. Posłuchajcie hymnu. Wykonajcie flagę
Polski. Można przesłać zdjęcie.
ŚWIĘTO FLAGI
YouTube
HYMN POLSKI
YouTube

W tym tygodniu dzieci mogą uzupełniać swoje karty pracy do str.11

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach