ŻYCZENIA WIELKANOCNE.

2020-04-09

  

NAUCZANIE ZDALNE

TEMAT TYGODNIA: WIELKANOC

TEMAT DNIA: Życzenia wielkanocne.

Data: 09.04.2020r.

 1.Ćwiczenia poranne:

Zabawa bieżna Czujna kura:.

Do przeprowadzenia zabawy potrzebujemy: trzy wycięte z papieru sylwety jajek.

Uczestnicy zabawy siedzą w kole, są lisami. Wybrana osoba zajmuje miejsce w środku koła. Jest kurą, która pilnuje swoich jajek (obok kury leżą trzy wycięte z papieru sylwety jajek). Kura ma zamknię­te oczy. Wskazane osoba (lis) skrada się cicho na czworakach w kierunku kury. Stara się wykraść jej jajko. Jeśli mu się to uda, zamienia się rolą z kurą. Jeśli jednak kura usłyszy jakiś dźwięk, wskazuje ręką w kierunku skradającego się lisa, a on wraca na swoje miejsce. Próbę „wykradzenia” jajka podejmuje następna osoba.

Ćwiczenie rozwijające koordynację wzrokowo- ruchowo-słuchową Czerwony parzy.

Uczestnicy zabawy stoją w kole. Wybrana osoba rzuca piłkę do stojących w kole i wymienia kolory. Nie można złapać piłki, gdy wymieniony zostanie kolor czerwony.

Zabawa z piłką Świąteczne życzenia.

Uczestnicy zabawy siedzą w kole. Rodzic toczy piłkę do dziecka , mówiąc: Z okazji nadchodzących świąt wielkanocnych życzę ci dużo zdrowia. Dziecko odpowiada: Dziękuję, wzajemnie i toczy piłkę do rodzeństwa lub rodzica, składając mu życzenia według własnego pomysłu, ale zawarte w jednym zdaniu.

2.Zajęcia organizowane przewidziane programem:

 Dzieci oglądają karty świąteczne związane z Wielkanocą. Odnajdują na nich motywy świąteczne (symbole), nazywają je. Następnie te same symbole mogą narysować na kartce albo odszukać na obrazku.

Liczenie kart świątecznych matematyczne:

 Potrzebujemy: Dużą kopertę lub woreczek, 10 kart świątecznych

Dziecko otrzymuje kopertę, w której znajduje się 10 kart świątecznych. Prosimy, aby dziecko wyjęło zawartość koperty, ułożyło jedną kartę obok drugiej, policzyło karty (raz od prawej strony, raz od lewej strony) i pokazało wynik na palcach. Zwracamy uwagę na fakt, że – bez względu na kierunek liczenia – liczba kart się nie zmieniła.

 

Wykonywanie działań matematycznych na konkretach (kartach świątecznych).

 

Potrzebujemy 10 kart świątecznych, liczby od 1 do 10 (mogą być napisane na małych karteczkach)

Mówimy dzieciom zadanie: np.: Mama postanowiła wysłać karty z życzeniami świątecznymi do babci Zosi, cioci Krysi, wujka Edka i pradziadka Adama. Dzieci układają odpowiednią liczbę kart. Niestety, zabrakło jej jednego znaczka. Odłożyła więc jedną kartę na bok i poszła do skrzynki pocztowej tylko z tymi, na których nakleiła znaczki. Ile kart mama wrzuciła do skrzynki pocztowej? Dzieci układają działania ma­tematyczne i je odczytują.Zachęcamy dzieci samodzielnego układania i rozwiązywania zadań.

 Zabawa- „Budujemy domy z pocztówek”.

Potrzebujemy 10 pocztówek.

Prosimy dzieci, aby zbudowały domy, wykorzystując jak największą liczbę kart, i policzyły, ile kart wykorzystały w tym celu.

 

Zajęcia umuzykalniające:„ZNAKI WIELKANOCY” - PIOSENKA

 1.Te mazurki ozdobione migdałami

Te koszyki wypełnione pisankami

Te baranki ulepione z marcepanu

Bazie kotki od staruszki ze straganu

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy

 

Ref. Kiedy życie się odradza do swej mocy

 

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny

Świat się staje znów zielony i radosny

Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

2.Te palemki od bibuły kolorowe

Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe

No a potem jeszcze lany poniedziałek

Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy

 

Ref. Kiedy życie się odradza do swej mocy

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny

Świat się staje znów zielony i radosny

Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

 https://youtu.be/OCmZrAz3t-U

3. Propozycje zajęć popołudniowych

Dla chętnych: Wykonanie karty świątecznej.

1.Dla każdego dziecka: kartka z bloku technicznego, kredki świecowe, farby plakatowe w ciemnych kolorach, patyczek

Dzieci dokładnie kolorują całą powierzchnię kartki z bloku technicznego, kredkami świecowymi w różnych kolorach. Następnie pokrywają kartkę farbą w ciemnym kolorze i odkładają do wyschnię­cia. Po wyschnięciu wydrapują wzór, używając patyczka.

Zwracamy uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania pracy.

 2.Potrzebne materiały: dowolna kartka lub tkanina przyklejona na kartę lub tekturkę, guziczki lub koraliki, czerwony materiał lub filc( może też być kartka albo bibuła), kartka lub materiał na fragment skorupki, klej, nożyczki, flamaster lub mazak.

Wykonanie:

-wycinamy z kartki lub materiału jajko i naklejamy na kartce albo tekturce;

-wycinamy fragment skorupki i naklejamy na jajko;

-z czerwonego materiału wycinamy grzebień i dzióbek , które naklejamy w odpowiednich miejscach;

  • przyklejamy oczy z koralików lub guzików;

  • na małej karteczce, którą naklejamy na skorupce piszemy życzenia .

Kartka z kurczakiem gotowa!

 

KARTY PRACY część 4- do wypełniania w wolnym czasie. strona: 68 (liczenie pisanek, wpisywanie odpowiednich liczb i znaków, czytanie zapisów; strona 69 (obliczanie działań, kolorowanie rysunku pisanki).

Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia ) p. Beata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach