Rodzinna szafa Olka i Ady - nauczanie zdalne

2020-11-03

03.11.2020r. -Nauczanie zdalne.

Temat dnia: Rodzinna szafa Olka i Ady  

 

I. Ćwiczenia poranne:

Ćwiczenia oddechowe – Kolorowe domki. Kolorowe kartki, nożyczki, sznureczki, nagranie spokojnej, dowolnej muzyki. Dzieci wycinają małe domki z wybranych przez siebie kolorowych kartek. Rodzic mocuje do nich sznureczki. Podczas nagrania cichej muzyki dzieci, pod kierunkiem rodzica dmuchają delikatnie w swoje domki. Gdy muzyka staje się coraz głośniejsza dmuchają coraz mocniej. Kiedy muzyka staje się ponownie coraz cichsza dmuchają coraz słabiej.

 


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

  1. Teraz wspólnie otwórzcie szafki dziecka i zastanówcie się gdzie przydałoby się zrobić porządek. Niech dziecko przeliczy i posegreguje bluzki z długim rękawem i krótkim. Rodzicu pokaż dziecku jak składa się bluzki, jak spodnie i niech praca ruszy – niech samo składa swoje ubrania i układa je w szafkach i na półkach.
  1. Teraz przejdźcie do szafki/szuflady ze skarpetkami – wysypcie zawartość i niech dziecko łączy je w pary, posegreguje na ciemne, jasne i kolorowe, przeliczy ich ilość i kolorystycznie poukłada w szafce/szufladzie.
  2. Po takich porządkach dziecko nie tylko wie jakie ma ubrania, ale też w jakiej ilości, a co najwspanialsze może samo sobie komponować strój, ponieważ doskonale wie gdzie co jest poukładane.
  3. Na koniec chwalimy swoją pociechę i zapraszamy na rytmiczny przemarsz po całym domu. Rodzic maszeruje pierwszy, za nim dziecko w treść rymowanki:

„Lewa noga, prawa noga,

Niech zatrzęsie się podłoga

Idę sobie tupiąc w przód,

Nie był mój daremny trud.

Teraz parę kroków w tył

Od dziś w czystości będę żył!”

Zapraszam do nauki piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

  1. Dostrzeganie rytmu w ciągu obrazków i kontynuowanie go. Przygotujcie w ramach możliwości, sznurek, spinacze do ubrań. Rodzic zawiesza sznurek i przypina do niego spinaczami ubrania wiesza pranie. Prosi dziecko, aby zakończyły wieszanie prania według ustalonej kolejności. Najpierw robią to z dwoma rodzajami garderoby (np. sukienka, spodnie, sukienka, spodnie, sukienka, spodnie...), potem z trzema rodzajami garderoby (spódnica, bluzka, spodnie... trzy sekwencje).
  2. Jak mamy możliwość przygotujmy 4 koła z wstążki lub z sznurka, ubrania (17 szt) oraz kartoniki z liczbami (5, 4, 3). Będziemy liczyć części garderoby w poszczególnych kołach. Dzieci liczą ubrania w poszczególnych kołach. Zaznaczają ich liczbę kartonikami z odpowiednimi liczbami. Koło Ady – 5 ubrań, koło Olka – 4 ubrania, koło mamy – 5 ubrań, koło taty – 3 ubrania.
  3. Zabawa ruchowa rozwijająca szybkość i spostrzegawczość. Potrzebna będzie muzyka. Porządkujemy ubrania. Dzieci otrzymują ubrania w czterech kolorach. Biegają po pokoju podczas muzyki, gdy muzyka się skończy muszą jak najszybciej posegregować ubrania, według koloru, lub wielkości, długi krótki rękaw…..(według pomysły rodzica)

III. Propozycje zajęć popołudniowych

  1. Ćwiczenia spostrzegawczości oraz umiejętności liczenia. Tworzymy komplety. Rozkładamy przed dziećmi różne części garderoby, ale część ubrań jest w takim samym kolorze lub z takim samym wzorem. Prosimy dzieci, aby utworzyły komplety garderoby z pasujących do siebie ubrań (kolor, wzór) i uzasadniły swój wybór. Np. bluzka, czapka, spódnica – w kolorze czerwonym. Dzieci określają, ile kompletów powstało. Liczą poszczególne części garderoby w każdym koplecie.

 

  1. Zabawa Moje ciało rozwijanie umiejętności kontrolowania oddechu. Nagrania melodii: spokojnej i skocznej. Dzieci zajmują dowolne miejsca w pokoju, przechodzą do leżenia na plecach. Słuchają nagrania muzyki o spokojnym charakterze. Ręce i nogi mają wyprostowane, oczy zamknięte, ciało rozluźnione. Kiedy usłyszą muzykę skoczną, o ekspresyjnym charakterze, gwałtownie napinają wszystkie części ciała, zaciskają pięści i wdychają powietrze nosem. Przerwa w nagraniu muzyki oznacza spokojny wydech i ponowne rozluźnienie. Nagranie spokojnej muzyki jest sygnałem do powolnego, równomiernego oddechu.

Praca plastyczna

Dla chętnych dzieci proszę o narysowanie bluzeczki z krótkim rękawem i zaprojektowanie wzoru na bluzce. Technika dowolna.(plastelina, wycinanki)

 

W ramach możliwości proszę o wypełnienie kart pracy.

Karty pracy, cz. 2, s. 4, 5.(fioletowa)

Rozmowa na temat budowy domu. Określanie, co znajduje się w piwnicy, co na parterze, co na pierwszym piętrze, a co na strychu. Kończenie rysowania domków według wzoru. Rysowanie swojego domu. Opowiadanie o nim.

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady.Litery i liczby (zielona), cz. 1, s. 40, 41.• Rysowanie odpowiedniej liczby kwiatów. Rysowanie w pętlach odpowiedniej liczby elementów. Uzupełnianie ciągu liczb. Pisanie cyfry 0 po śladzie, a potem samodzielnie.

Uzupełnianie tabeli. Liczenie figur. Czytanie liczb, naklejanie w okienkach kartoników z odpowiednimi liczbami (odszukanych wśród naklejek).

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach