MIEJSCA LETNIEGO WYPOCZYNKU

2020-06-10

NAUCZANIE ZDALNE

TEMAT TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE

TEMAT DNIA: MIEJSCA LETNIEGO WYPOCZYNKU

DATA: 10.06.2020r.

I.Ćwiczenia poranne:

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=OLAK5uy_mf1Nj-o

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Zabawa inscenizacyjna z wykorzystaniem utworu: E. Stadtmüller „Wakacyjny pociąg”.

Piosenka: ”Jedzie pociąg z daleka”…. Na przerwę w piosence,dzieci „zatrzymują się na kolejnych stacjach” i poznają uroki wypoczynku w różnych miejscach. Możemy rozłożyć kartoniki z wyrazami do czytania całościowego: wieś, Podhale, jezioro, morze - 6latki. Obok, na dywanie, rozkładamy zestaw obraz­ków przedstawiających sposoby spędzania wolnego czasu na wakacjach, w różnych miejscach. Zgodnie ze stacją dzieci wybierają właściwe obrazki, segregują je. Mogą również wkładać do „walizek”-pudełek obrazki przedstawiające rzeczy, które zabieramy np. nad morze, w góry……

Dzieci mogą również dzielić wybrane przez rodzica fragmenty poniższego utworu na sylaby i wypowiadają je rytmicznie: Stu-ku­-puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-czy-na, jednocze­śnie uderzają rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę. Na każdej stacji może czekać na dziecko inne zadanie.

E. Stadtmüller „Wakacyjny pociąg”.

Jedzie pociąg wakacyjny,

pociąg kolorowy.

Już wjeżdżają wagoniki

na peron bajkowy!

     Stuku-puk, stuku-puk,

mkną koła po szynach.

Już się nowa, kolorowa

przygoda zaczyna.

Pierwsza stacja – wieś wesoła:

łąki, lasy, pole.

Zaraz tutaj urządzimy

zielone przedszkole.

Nauczymy kota liczyć,

a tańczyć konika.

Niech zobaczy każdy cielak,

jak przedszkolak bryka.

     Stuku-puk...

Druga stacja to Podhale,

piękne górskie szczyty,

a ze szczytów, jak wiadomo,

widok znakomity.

Bajki będą opowiadać

potoki i skały,

bo w nich mieszka duch starego

bajarza Sabały.

   Stuku-puk...

Trzecia stacja to jezioro,

widać je z daleka.

Żabi chórek już z koncertem

niecierpliwie czeka.

Już po falach się ścigają

żaglówki, kajaki

i dmuchany hipopotam

malowany w maki.

   Stuku-puk...

Czwarta stacja to już morze,

szerokie, głębokie,

i wspaniała piaskownica,

większa niż przed blokiem.

Na tej wielkiej piaskownicy

czy, jak mówią, plaży

może skarby bursztynowe

znaleźć nam się zdarzy?

Ref: Stuku-puk...

 Zachęcam do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Możemy pobawić się z dzieckiem w „Wakacyjne kalambury”

Potrzebujemy: obrazki przedstawiające różne przedmioty, np.: kajak, łopatkę, wiaderko, buty górskie. Następnie dzieci losują po jednym obrazku przedstawiającym przedmiot związany z miejscem let­niego wypoczynku. Przedstawiają to co jest na obrazku ruchem, gestem i mimiką. Rodzice, rodzeństwo, odgadują, o jakie miejsce chodzi.

Przykłady: kajak – naśladowanie wiosłowania – wypoczynek nad jeziorem, łopatka i wiaderko – naśladowanie wsypywania piasku do wiaderka - wypoczynek na plaży, buty górskie i plecak – naśladowanie zakładania butów i plecaka i maszerowanie – wypoczynek w górach.

Język angielski

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

III. Propozycja zajęć popołudniowych

Ćwiczenie spostrzegawczości – Której pocztówki brakuje?

Potrzebujemy: pocztówki przedstawiające różne miejsca letniego wypoczynku.

Rodzic układa przed dzieckiem cztery pocztówki przedstawiające różne miejsca letniego wypoczynku, np.: morze, góry, jezioro i las. Dziecko zapamiętuje ich ułożenie. Odwraca się w drugą stronę. Rodzic chowa jedną z pocztówek. Dziecko odgaduje, której pocztówki brakuje.

Zabawy w piaskownicy.

Dzieci bawią się w piaskownicy foremkami i plastikowymi pojemnikami.  Przesypują piasek i porów­nują pojemność pojemników. Dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Praca plastyczna dla chętnych

„Wykonanie sznurkowego obrazka Na rafie koralowej”. Rozwijanie wyobraźni oraz precyzji ruchów. Potrzebujemy: kartkę z narysowanymi kropkami, ołówek, nożyczki, sznurek, klej, miękki papier toaletowy, pędzelek, farby wodne, sylwety rybek, niebieską tkaninę. Dziecko otrzymuje kartkę z narysowanymi kropkami. Za pomocą ołówka łączy ze sobą kropki, rysując w ten sposób koralowiec (jeden koralowiec na kartce). Następnie wodzi palcem po narysowanych liniach. Odcina kawałki sznurka i przykleja na narysowanych liniach, zachowując ich kształty. Następnie przykleja ostrożnie na koralowcu warstwę miękkiego papieru toaletowego. Delikatnie przyciska papier do kartki. Maluje koralowiec farbami wodnymi. Przykleja na kartce wykonane przez siebie sylwety rybek – mieszkańców rafy. Wypowiada się na temat powstałej pracy.

W wolnym czasie można uzupełniać karty pracy –6-latki str. 78, 5latki str. 68

Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców p. Hania.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach