NAUCZANIE ZDALNE - WAKACJE TUŻ-TUŻ.

2020-06-08

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: WAKACYJNE PODRÓŻE.
TEMAT DNIA: WAKACJE TUŻ-TUŻ.
DATA: 08.06.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa bieżna Samolot.
włączamy nagranie skocznej muzyki. Gdy muzyka gra, dziecko biega z rozpostartymi ramionami, naśladując lot samolotu. Na pauzę w nagraniu muzyki dziecko zatrzymuje się i kuca – ląduje.

Ćwiczenia mięśni brzucha – Rowerek.
Dziecko kładzie się na plecach i unosi nogi. Porusza nimi w górze, naśladując pedałowanie na rowerze.

Zwracamy uwagę bezpieczeństwo.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Wakacyjne plany – rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz Letnie wakacje.

Powitanie zabawą Wesołe imię.

Dziecko wypowiada swoje imię, dzieli je przy tym na sylaby i głoski wykonując do­wolny ruch, np.: tupie, wstaje i siada, podskakuje, wstaje i obraca się wokół własnej osi itp. Obo­wiązuje zasada, że nie można powtórzyć już raz pokazanego ruchu.

Słuchanie wiersza L. Łącz Letnie wakacje.

Kiedy są wakacje
I nie pada deszcz,
Możesz gdzieś wyjechać,
Jeśli tylko chcesz.
Kiedy są wakacje –
Morze, góry, las,
Gdzie tylko się znajdziesz,
Miło spędzisz czas.
Latem
Złociste promienie
Słońca
Padają na ziemię,
Popatrz –
Rozwiały się chmury,
Baw się
I nie bądź ponury!
Morze –
Muszelki i piasek,
Góry
Lub łąka za lasem,
Warmia –
Czekają jeziora,
Lato –
Już wyjechać pora!

Proponuję porozmawiać z dzieckiem na temat treści wiersza:
O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? Co można robić, kiedy są wakacje?

Tworzenie mapy skojarzeń do słowa wakacje.

Potrzebujemy: dużą kartkę, rozsypankę literową (dzieci 6-letnie), klej, mazak, małą karteczkę i ołówek .
Układamy przed sobą dużą kartkę. Prosimy dziecko, aby w ciszy zastanowiło się, co dla niego znaczy słowo wakacje. Następnie dziecko wybiera( 6- latki) z rozsypanki literowej odpowiednie litery składające się na wyraz wakacje i nakleja je na środku kartki Wręczamy dziecku małe karteczki i ołówki i prosimy o narysowanie obrazka – skojarzenia ze słowem wakacje.
Przykłady skojarzeń: plecak, las, jagody, grzyby, kajak, Bałtyk, muszla, palma, maliny, ryby, plaża, Ta­try, ciupaga, wioska. Następnie dziecko pokazuje kartecz­kę i nazywa swój obrazek, dzieli słowo na sylaby (dodatkowo dzieci 6-letnie dzielą słowo na głoski), opowiada o swoim skojarzeniu, a następnie nakleja karteczkę wokół napisu.

Pytamy dziecko: Gdzie można spędzić wakacje? Dziecko wypowiada się swobodnie. Proponujemy dzie­cku, aby dowiedziało się, dokąd wybiorą się na wakacje Olek i Ada.
Karta pracy s. 74

Praca z mapą Polski.
Mapa Polski.
Rozkładamy na dywanie mapę Polski. Przypominamy dziecku, że jest to mapa naszego kraju. Pokazujemy miejscowość, w której znajduje się dom i przedszkole. Następnie informujemy dziecko, że na mapie oprócz miej­scowości odnaleźć można także inne informacje, np. za pomocą różnych kolorów przedstawia się ukształtowanie terenu. Kolorem niebieskim zaznaczone są rzeki, jeziora i morze, zielonym – niziny, a żółtym – wyżyny. (wyjaśniamy dziecku te pojęcia). Najwyższe góry są zaznaczone na brązowo. Prosimy dziecko, aby przyjrzało się mapie i powiedziało, jakiego koloru jest na niej najwięcej. Wyjaśniamy, co to oznacza (w krajobrazie naszego kraju dominują niziny).


Zabawa z elementem równowagi – Na szlaku.
Kartoniki z oznaczeniami szlaków dla pieszych, pięć szerokich wstążek lub pasków wyciętych z kolorowego papieru (szlaków) w kolorach: niebie­skim, czarnym, żółtym, czerwonym i zielonym.
Pokazujemy dziecku kartoniki z oznaczeniami szlaków dla pieszych, jakie można zobaczyć podczas podróży po Polsce. Informujemy dziecko, że we wszystkich miejscach letniego wypoczynku można odby­wać piesze wycieczki, trzymając się wytyczonych szlaków, aby nie zabłądzić. Zapraszamy dziecko do zaba­wy. Układamy pięć szerokich wstążek lub pasków z papieru (szlaków) w kolorach: niebieskim, czarnym, żółtym, czerwonym i zielonym. Dziecko przechodzi obok wstążek. Zabawa kończy się, gdy przejdzie szlakiem w każdym kolorze.


Zabawa ruchowa Kolorowe kulki.
Potrzebujemy: kolorowe waciki kosmetyczne w kształcie kulek, np.: białych, różowych, niebieskich i żółtych ( można zrobić kuleczki również z bibuły). odtwarzacz CD, nagranie dowolnej muzyki.
Dajemy dziecku kolorowe waciki kosmetyczne w kształcie kulek (np.: białych, różowych, nie­bieskich i żółtych). Zwracamy uwagę na pastelowy odcień wacików. Następnie proponujemy zabawę, włączamy nagranie muzyki. Dziecko swobodnie porusza się przy akompaniamencie wybranej muzyki i podrzuca kulki. Na przerwę w nagraniu muzyki wykonuje polecenie, np: zdmuchuje kulki waty z ręki i obserwuje, jak opadają, zamyka oczy, dotyka wacikami policzków i wyobraża sobie letnią kolorową łąkę. Prosimy dziecko o zastanowienie się, co namaluje na swojej kartce.

Praca plastyczna- Wakacyjna wyprawa.

Potrzebujemy: farby, pędzel, kartkę.
Informujemy dziecko, że będzie malować na kartce swoje wyobrażenia dotyczące letnich wypraw. Po­znaje środek plastyczny, jakiego użyje do wykonania pracy, rozwiązując zagadkę I. Fabiszewskiej.
Kolorowe, w słoiczkach mieszkają.
Gdy zamoczysz w nich pędzelek,
piękne obrazy powstają. (farby)

Zajęcia umuzykalniające.

Piosenka Morskie przygody

https://youtu.be/yeeDt5CfkP0 

Piosenka Wakacje z rowerem

https://youtu.be/CkXSdjgvaAk 


III. Zajęcia popołudniowe:

Gimnastyka.

 https://youtu.be/Tc82wV1jV-4

 
 W wolnym czasie można uzupełniać karty pracy – str. 75


Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców p. Beata.

Proszę dokładnie przeczytać informacje w zakładce ogłoszenia.

Zachęcam do przesyłania zdjęć prac dzieci.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach