NAUCZANIE ZDALNE - PRZYJACIEL DOBRY NA WSZYSTKO

2020-06-04

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI
TEMAT DNIA: PRZYJACIEL DOBRY NA WSZYSTKO.
DATA: 04.06.2020 r.

I. Ćwiczenia poranne:
Ćwiczenie równowagi – Na jednej nodze.
Dzieci stają na jednej nodze, drugą uginają i kładą na niej krążek. Wytrzymują, licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonują na drugiej nodze.
Trening fitness dla dzieci
https://youtu.be/9iOLdoHhLpc 

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Przejdź pod przeszkodą.
Zabawa z rodzeństwem
Dzieci maszerują po pokoju lub ogrodzie przy dźwiękach bębenka. W czasie przerwy w muzyce jedno dziecko staje w rozkroku, drugie przechodzi między jego nogami na czworakach, następnie wstaje, podaje rękę partnerowi. Gdy usłyszą dźwięk bębenka, kontynuują marsz. W czasie kolejnej przerwy w muzyce następuje zmiana ról.

Zwracamy uwagę bezpieczeństwo.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Jak rozpoznać dobrego przyjaciela? – zabawy dramowe inspirowane wierszem B. Sze­lągowskiej Mój przyjaciel.

Iskierka przyjaźni – zabawa na powitanie.
Zabawa z rodzeństwem i rodzicami
Dziecko puszcza iskierkę przyjaźni (uścisk dłoni) osobie siedzącej po prawej stronie. Kolejno przekazujemy iskierkę przyjaźni osobom siedzącym po prawej stronie. Zabawa kończy się, gdy iskierka wróci do osoby, która zaczęła zabawę.
Zachęcam do przeczytania dziecku wiersza o przyjaźni.
MÓJ PRZYJACIEL
Radość wielka mnie rozpiera,
gdy mam obok przyjaciela.
On uważnie mnie wysłucha.
Wiem, że mogę mu zaufać.
Jak nikt inny mnie rozśmieszy,
w chwilach smutku zaś pocieszy.
To on zawsze mi doradza
i tajemnic mych nie zdradza.
Bez wahania mi pomoże
wtedy, gdy się czuję gorzej.
I niczego się nie boję,
kiedy obok niego stoję.
Lubię lekcje z nim odrabiać
i świat cały z nim poznawać.
Chętnie wszystkim się z nim dzielę,
bo jest moim przyjacielem.

B. Szelągowska Mój przyjaciel

Porozmawiajmy z dzieckiem na temat przyjaźni, Jego przyjaciół
Czy przyjaciel może być tylko jeden? – rozmowa na temat liczby przyjaciół. Wyróżnianie cech dobrego przyjaciela.
Potrzebujemy: biały karton formatu A2, flamaster.
Pytamy dziecko: Ilu przyjaciół według Ciebie można mieć? Prosimy o uzasadnienie zdania .Jaki powinien być  dobry przyjaciel? Zapisujemy odpowiedzi dziecka na kartce . Następnie kartkę możemy przykleić/postawić w widocznym miejscu.

Dziecko opowiada o swoim przyjacielu i rysuje, co lubi z nim robić- karta pracy str. 69 .

Improwizowanie scenki i wymyślanie jej zakończenia.
Dziecko może przedstawić nastę­pującą scenkę: Przyjaciel jest bardzo smutny. Jeden z kolegów z Twojej przedszkolnej grupy zburzył mu budowlę z klocków. Przyjaciel chciał ją po południu pokazać mamie. Postanowiłeś pomóc przyjacielowi i… Dziecko wymyśla własny scenariusz i odgrywa scenkę.

Zajęcia umuzykalniające.
Piosenka Mam przyjaciela.
https://youtu.be/mGsicfW_yG8 

Piosenka Zostań moim przyjacielem.
https://youtu.be/K7i5YGNN4v8 

Piosenka Przyjaźń – wielka sprawa.
https://youtu.be/CHRrns4VEsQ 

Zajęcia matematyczne.

Zapoznanie dziecka z narzędziami służącymi do pomiaru długości.
Potrzebujemy: narzędzia służące do pomiaru długości: linijkę,tasiemkę, tekturkę (każde o długości 50 cm).
Dziecko przykłada do siebie narzędzia pomiarowe i porównuje, czy mają one taką samą długość.

Zabawa z rodzeństwem:
Potrzebujemy: piłeczkę do ping-ponga, linijka o długości 50 cm, skakankę.
Dziecko kładzie się na brzuchu, a przed sobą układa piłeczkę do ping-ponga. Dmucha na nią tak, aby pi­łeczka poturlała się jak najdalej do przodu. Następnie mierzy odległość, jaką pokonała piłeczka za pomocą linijki i tasiemki. Zabawa kończy się, kiedy zadanie wykonają wszyscy członkowie zespołu.
Mierzenie polega na sprawdzeniu ile razy dało się ułożyć na danym odcinku całe narzędzie pomiarowe.

Skok w dal.
Potrzebujemy:tasiemkę o długości 50 cm, skakankę .
Zabawa pod nadzorem rodziców.

Dziecko ustawia się na wyznaczonej linii za pomocą skakanki. Dziecko wykonuje z tego miejsca skok w dal. Następnie rodzic z dzieckiem mierzy odległość, jaką udało się poko­nać dziecku za pomocą tasiemki i tekturki.


III. Zajęcia popołudniowe:

1. Zabawy logopedyczne:

- Ćwiczenia buzi i języka

- Ćwiczenia słuchowe: "Samogłoski"

Pomoce: lusterko

Zabawa: Rodzic wymawia samogłoski, najpierw oddzielnie, a potem płynnie. Następnie prosi dzieci o powtórzenie samogłoski.

a...........a............a..........aaaaaaa,

o...........o............o..........oooooo,

u...........u............u..........uuuuuu,

e...........e............e...........eeeeeee,

y...........y............y...........yyyyyy,

i............i.............i............iiiiiiiiii.

- Ćwiczenia warg: "Pociąg samogłosek”

Pomoce: lusterko

Zabawa: Rodzic wymawia (kilkakrotnie) samogłoski połączone w pary. Dziecko naśladuje.

a- i a –i;

a-u a -u;

u -i u-i;

i- a i-a;

i-u i-u;

u- a u-a.

2. Praca plastyczna- Portret mojego przyjaciela( dowolna technika plastyczna)

W wolnym czasie można uzupełniać karty pracy – str.70.


Pozdrawiam serdecznie Dzieci i Rodziców p. Beata.

Zachęcam do przesyłania zdjęć prac dzieci.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach