NA POCZCIE

2020-05-21

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: LISTY I POCZTÓWKI
TEMAT DNIA: NA POCZCIE.
DATA: 21.05.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa ruchowa:
Dzieci podskakują tyle razy , ile jest głosek w wyrazie list, koperta. Jednocześnie głośno wymawiają te głoski. 5-latki robią tyle przysiadów ile jest sylab w wyrazach, głośno je wymawiając.
„Listonosz jedzie na rowerze”.
Dziecko leży na plecach, nogami wykonuje ruchy naśladujące jazdę na rowerze. Gdy rodzic przestaje uderzać w bębenek lub inny przedmiot „ listonosz odpoczywa” w pozycji leżącej.
Ćwiczenie oddechowe
Wdech nosem- ramiona uniesione w górę,
Wydech ustami - ramiona opuszczone w dół.
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Zabawa matematyczna:
Do zabawy potrzebujemy: skrzynkę pocztową zrobioną z pudełka, 5-latki: (6 kopert, 6 pocztówek, 6 znaczków, kartoniki z narysowanymi kropkami w zakresie 6). Dzieci mogą przeliczać, dokładać koperty, zaznaczć ich ilość za pomocą kartoników.  6-latki: 10 kopert, 10 pocztówek ( lub samodzielnie wycięte „pocztówki” z kolorowego papieru ), 10 znaczków pocztowych, kartoniki z liczbami, kartoniki ze znakami +, -, =.
Dzieci mogą wkładać koperty do skrzynki według instrukcji rodziców:
przykład:
-Rozkładamy na dywanie 10 kopert;
-Prosimy dziecko o wrzucenie do skrzynki pocztowej np. 4 kopert ;
-Pytamy ile kopert zostało, 6-latki mogą ułożyć działanie matematyczne : 10-4=6
Opowieść ruchowa:
Listonosz wkłada listy do swojej torby - siad na piętach, naśladowanie wkładania listów do torby.
- Listonosz idzie od domu do domu, niesie ludziom listy - marsz po pokoju.
- Zatrzymuje się na przejściu. Spogląda w lewo, w prawo, jeszcze raz w lewo - stanie, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Wchodzi do budynku i po schodach idzie do góry - naśladowanie wchodzenia po schodach.
- Dzwoni do drzwi - "drrr, drrr" naśladowanie dźwięku dzwonka.
- Podaje pocztę i schodzi po schodach - naśladowanie schodzenia po schodach.
- Dalej chodzi od domu do domu roznosząc listy, kartki - ponowny marsz.
- Bardzo się zmęczył, niósł ciężką torbę, rozbolały go plecy i nogi - w pozycji stojącej wykonywanie skłonów w tył, w przód, na boki.
Zajęcia umuzykalniające:
Piosenka- Listonosz Pat.
https://youtu.be/wBN1JBrMJx0
III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Zabawy logopedyczne

- Ćwiczenie artykulatorów

- "Zakręć kołem" - ułóż zdanie z wylosowanym wyrazem.

- Zabawa w zawody

- Dobieranie rymów , Rodzic zaczyna rymowankę, dziecko dopowiada ostatni wyraz.
Kot wskoczył na ……( płot)
Kaczka to była……..,( dziwaczka)
Koza chodzi koło ……( woza)
Ciele, co językiem ……( miele)
Wrona była bez……..( ogona)
Bzyka pszczoła koło….( czoła)

- Rytmiczna rozgrzewka

- Zagadki dźwiękowe

2. Układanie z kolorowych patyczków kopert i ich przeliczanie.
Chętne dzieci mogą wykonać kartkę pocztową.
Dzieci mogą uzupełniać karty pracy 5,6 latki: tylko str. 49

 Serdeczne pozdrowienia:)

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach