ŁĄKA W MAJU -"WYCIECZKA NA ŁĄKĘ"

2020-05-11

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: ŁĄKA W MAJU.
TEMAT DNIA: „WYCIECZKA NA ŁĄKĘ”
DATA: 11.05.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
Zabawa bieżna - Wiatr i chmurki. Dziecko „zamienia się” w chmurkę i przy dźwiękach bębenka porusza się w różne strony. Na przerwę w grze z małej chmurki tworzy się większa chmura - (dzieci podają ręce rodzicom i tworzą koło składające się z kilku osób – można do zabawy zaprosić rodzeństwo.) Na ponowny dźwięk bębenka, wiatr rozpędza chmury i znowu każda z nich jest osobno. Zabawę powtarzamy trzy razy.
Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Kolorowa łąka
Włączamy nagranie z odgłosami dochodzącymi z łąki oraz pytamy dziecko, gdzie można usłyszeć podobne głosy.
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Możemy powiedzieć dziecku zagadkę I. Fabiszewskiej.
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)

Zabawa ruchowa Kwiaty- czas zabawy dwie minuty.
Dziecko siedzi w siadzie klęcznym na podłodze. Schyla głowę i kładzie ręce na kolanach – jest kwiatem, który zwinął swoje płatki w oczekiwaniu na słońce, „śpi”. Włączamy nagranie spokojnej muzyki. Podchodzimy do dziecka, dotykamy jego ramienia – kwiat budzi się do życia. Dziecko powoli podnosi się do klęku, wyciąga ręce (płatki) do słońca. Kołysze nimi w rytm muzyki. Na przerwę w nagraniu muzyki znowu zwija swoje płatki. Ponownie układa głowę i ręce na kolanach.
https://www.youtube.com/watch?v=V8S4hvHavOc
Słuchanie wiersza B. Formy „Łąka”.
Powiał letni wietrzyk, łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.
Porozmawiajmy z dzieckiem na temat wiersza : Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?
Ćwiczenia gimnastyczne – (metodą R. Labana).
Dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, kiedy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, kiedy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu możemy dać dziecku złożone paski bibuły.
Tańczące bibułki.
Przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza się z paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykuca i układa na podłodze z bibułki dowolne kształty.
Po kole.
Dziecko układa na podłodze koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
Powitania bibułką.
Dziecko dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
Jak najwyżej.
Dziecko wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie i łapie ją tuż nad podłogą.
Sprytne palce.
Dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.
Rysujemy ósemkę.
Dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
Lustro - zabawa z rodzicami.
Dziecko jest lustrem, które odbija ruchy rodzica, naśladując je.
Wiatr i wiaterek.
Dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
Latające owady.
Dziecko zgniata bibułki w kulki, rzuca przed siebie i podąża ich śladem. Na koniec wrzuca kulki do obręczy, którą przygotował rodzic.
Marsz z muzyką.
Dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze, przykuca, wyskakuje w górę.

  Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo, dostosowujemy ćwiczenia do indywidualnych możliwości dziecka.
III. Propozycje zajęć popołudniowych
„Rodzinne puzzle”.
Zachęcam dzieci i rodziców do wspólnego wykonania puzzli. Dzieci rysują obrazek na temat majowej łąki. Następnie rodzice rozcinają obrazek na małe części-kwadraty. Powstaną puzzle, które można wspólnie układać, a następnie przykleić na kartkę, dzięki czemu powstanie obrazek.
Dzieci mogą również uzupełniać karty pracy: 5latki str.29-31 6latki str.29-31

SZANOWNI RODZICE- PROSZĘ PRZECZYTAĆ OGŁOSZENIA W ZAKŁADCE MOTYLKI, DZIĘKUJĘ
Serdecznie pozdrawiam Dzieci i Rodziców:)

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach