JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY

2020-04-21

 

NAUCZANIE ZDALNE
TEMAT TYGODNIA: DBAMY O PRZYRODĘ.
TEMAT DNIA: JESTEM PRZYJACIELEM PRZYRODY.
DATA: 21.04.2020 r.
I. Ćwiczenia poranne:
„W lesie” – opowieść ruchowa. Dzieci mogą poruszać zgodnie z instrukcją słowną rodziców”, np. idź prosto, skręć w prawo, w lewo, wykonaj 5 podskoków, 4 przysiady. Dzieci mogą również omijać, przeszkody np. „gałęzie”. Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo.
II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Zabawa na powitanie – Relaks na łące.
Do zabawy potrzebujemy: zielony materiał lub chustkę, nagrania odgłosów wydawanych przez mieszkańców łąki, np.: żaby, pszczoły, a także źdźbło trawy ( zrobione np. z bibuły lub kawałka materiału). Rodzic zaprasza dziecko na łąkę. Rozkłada zielony materiał i prosi dziecko o wygodne ułożenie się na nim. Włącza nagrania z odgłosami wydawanymi przez mieszkańców łąki. Dzieci z zamkniętymi oczami wyobrażają sobie pobyt na łące. Na koniec rodzic delikatnie muska dziecko trawką.
Dziecko „budzi się”, siada i opowiada o swoich wyobrażeniach.
Wysłuchanie wiersza pt. „Tylko jeden raz” M. Buczkówny .
Rodzic czyta wiersz a dziecko ogląda ilustracje :Karty pracy, cz. 4, 6-latki s. 88,89 5latki 72,73
Chcą żyć, jak i ty żyjesz,
wszystkie na świecie zwierzęta –
i mrówki, i żaby, i żmije,
i pszczoła wiecznie zajęta.
I paź królowej – motyl,
niech fruwa tęczowo -złoty,
niech ślimak środkiem dróżki
pełznie, wystawia różki...
Przypatrz się z bliska dżdżownicy,
biedronce, jak kropki liczy,
jaskółce, jak gniazdo kleci,
jak pająk rozsuwa sieci.
Niech skacze pasikonik,
niech świerszczyk w trawie dzwoni...
Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las,
jak i ty – żyją tylko raz.
Prosimy dziecko, aby wymieniło nazwy zwierząt z wiersza. Następnie dziecko zaznacza je kolorowymi kółeczkami odszukanymi wśród naklejek.
”Jestem przyjacielem przyrody” -proponuję wykonanie ilustracji do wiersza. Można wykorzystać różne pomoce, które dziecko ma w domu( kolorowe kartki, guziki, kawałki materiału itp.)
Zajęcia umuzykalniające- „Wiosenne porządki”. Śpiewające brzdące https://www.youtube.com/watch?v=B4jmkwQNsX8
III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE:

1. Zabawy logopedyczne:

- zawsze pamiętamy o ćwiczeniach z poprzednich zajęć;

- zapraszam na ćwiczenia z buzią i językiem

- wierszyk ortofoniczny „Deszcz” (małe ćwiczenie o wielkim znaczeniu – nabieramy powietrze nosem i na jednym oddechu powtarzamy: kap, kap, kap .... )

Deszcz na szyby kapie – kap, kap…
I w kałużach chlapie – kap, kap…
Nie masz parasola? – kap, kap…
Smutna twoja dola – kap, kap…
Z drzew lecą kropelki – kap, kap…
Z dachów i z rynienki – kap, kap…
Cały świat zmoczony – kap, kap…
Martwią się gawrony – kra, kra…

- ułóżmy wspólnie puzzle

2. Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Szanuj zieleń.
Potrzebne materiały : Dwa długie paski zielonej wstążki lub pasków wyciętych z kartki, sylwety kwiatów i drobnych zwierząt.
Układamy na podłodze dwa długie paski zielonej wstążki (trawniki), pozostawiając między nimi wąską dróżkę. Umieszczamy na paskach sylwety kwiatów i drobnych zwierząt. Dziecko przechodzi wąską dróżką, stopa za stopą, uważając, aby nie nadepnąć na trawnik. Zwracamy dziecku uwagę, aby pięta stopy wyprzedzającej dotykała palców stopy wyprzedzanej.

 

Serdecznie pozdrawiamy: p. Hania, p. Urszula, p. Grażyna

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach