WIELKANOCNE MALOWANIE

2020-04-06

KWIECIEŃ

06.04.2020 – Nauczanie zdalne

Temat dnia: Wielkanocne malowanie

I. Ćwiczenia poranne:

Zabawa ruchowa z elementem równowagi – „Wyścigi z jajkiem”.

Wręczamy dziecku łyżkę, na któ­rej znajduje się mała piłeczka. Trzymając łyżkę w ręce, dziecko pokonuje wyznaczoną przez nas drogę tak, aby piłeczka nie spadła. Należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo.

Zabawa ruchowa: „Kurczaki w koszyczku”

Układamy ze skakanki kształt dużego koszyka wielkanocnego. Dzieci (kurczaki) - biegają dookoła koszyka, przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w nagraniu, wchodzą do środka koszyka wielkanocnego, przyjmują różne pozycje, (według własnych pomysłów) i stoją nieruchomo. Zabawę powtarzamy kilka razy.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

Ćwiczenie uspokajające.

Dzieci kładą się na podłodze. Umieszczają piłkę na swoim brzuchu. Oddychają głęboko  i obserwują, jak piłka unosi się i opada. Jeśli piłka zsunie się z brzucha, podnoszą ją  i kontynuują ćwiczenie.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Zachęcamy dzieci do wypowiedzi na temat świątecznych tradycji, związanych z malowaniem pisanek.

  • Wypowiadanie się na temat ilustracji związanych ze świętami wielkanocnymi. Dzielenie się przeżyciami i doświadczeniami. (Ilustracja str.60,50)

„Odkrywanie litery „f”, „F”-drukowanej i pisanej, małej i wielkiej - 6-latki. „Zabawy  z literą” Omawiamy z dzieckiem wygląd liter „f ”, „F”, pozwalamy na swobodne wypowiedzi, ( np. do czego litera jest podobna, co przypomina...). Na tacy wypełnionej kaszą dziecko podejmuje próby pisania palcem liter „f”, „F”. Zachęcamy dziecko do ułożenia np. z guzików, włóczki, kawałków papieru litery „f”, „F” na kartce. Można ułożone litery przykleić i pomalować farbkami.Dzieci mogą w domu poszukać przedmioty, które rozpoczynają się podaną przez nas głoską. 5-latki- mogą: podzielić wyraz - farby na sylaby, połączyć liniami rysunki i pokolorować obrazki, których nazwy rozpoczynają się tak samo-(tą samą głoską).

Zabawy ruchowa: „W poszukiwaniu kolorów”

Dzieci poruszają się w dowolnych kierunkach. Na wyraźny sygnał np. uderzenie w bębenek - poszukują w domu przedmiot, który ma wymieniony przez rodzica kolor np.: zielony. Zadaniem dziecka będzie zatrzymanie się obok niego. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zmieniając kolory.

Ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

III. Propozycje zajęć popołudniowych

„Zabawy kolorami” – zabawy badawcze.

  • Poszukiwanie kolorów z których powstanie kolor zielony.

Możemy przygotować trzy kolory farb: czerwony, niebieski, żółty. Informujemy dzieci, że są to tak zwane kolory podstawowe. Prosimy dzieci  o zastanowienie się, z jakich kolorów może powstać kolor zielony. Dzieci podejmują różne próby, mieszając kolory na dużych kartkach, a na­stępnie informują rodziców z jakich kolorów udało im się go uzyskać. Po wykonaniu zadania, możemy przypomnieć dzieciom o zasadach prawidłowego mycia rąk.

Dzieci mogą uzupełniać karty pracy:

6-latki – str. 60,61

5-latki- str. 50,51

 

Serdecznie pozdrawiamy i życzymy wszystkim dużo zdrowia:))

p. Hania p. Kamila

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach