PTASIE PIÓRA

2020-04-03

KWIECIEŃ, TYDZIEŃ I

03.04.2020 – Nauczanie zdalne

Temat dnia:  PTASIE PIÓRA.

I. Ćwiczenia poranne:

„MASZERUJEMY RAZEM Z WIOSNĄ”.

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY&list=PLo

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

Po co ptakom są potrzebne pióra?

Proponuję przygotować sylwety ptaków, które możemy wspólnie z dzieckiem wyciąć z gazet, czasopism, broszur. Dzieci oglądają sylwety ptaków, piór (jeśli mamy w domu), określają kolor upierzenia np.: wilgi, wróbla, bociana, skowronka, jaskółki, (Możemy skorzystać z ilustracji w kartach pracy). Zachęcamy dzieci do wypowiedzi na pytanie: Po co ptakom są potrzebne pióra?. Uzupełniamy wypowiedzi dzieci (np. do lotu, zabezpieczają przed zimnem, pomagają utrzymać się na wodzie, zabezpieczają przed drapieżnikami, pomagają chronić się przed zimnem, utrzymują stałą temperaturę ciała).

 Możemy wycięte sylwety ptaków wykorzystać do poniższej zabawy:

„Ile ptaków usiadło na gałęzi?”

Potrzebna będzie sylweta drzewa wykonana np. z gazety z kilkoma gałęziami po obu stronach oraz kartoniki z kropkami od 1-6 - (5latki), kartoniki z liczbami od 1 do 10 - (6 latki).

W dalszej części układamy sylwety niektórych ptaków na gałęziach, w różnych miejscach     i możemy zadawać dzieciom pytania np.: Ile ptaków sie­dzi na drzewie? Ile ptaków siedzi na drugiej gałęzi? Dzieci odpowiadają i układają kartoniki. Dzieci mogą przeliczać ptaki: pierwszy, drugi, trzeci……

Zabawa ruchowa: Gdzie mieszkają bociany?

– reagowanie na sygnały: ustne i dźwiękowe.

Dzieci, (małe bociany) maszerują w dowolnych kierunkach.

Na sygnał – uderzenie np. w bębenek- pudełko – małe bociany wracają do gniazda, gromadzą się wokół rodzica.

Na hasło: Bociany są zmęczone – dzieci przechodzą do leżenia na dywanie.

Na sygnał – dwa uderzenia w bębenek-pudełko – wyspane bociany wychodzą na spacer – dzieci splatają ręce z tyłu, maszerują za rodzicem unosząc wysoko kolana.

Na hasło: Bociany stoją – zatrzymują się, opuszczają ręce, próbują utrzymać równowagę, stojąc na jednej nodze.

Na hasło: Bociany klekoczą – wypowiadają kle, kle, ręce dzieci naśladują otwieranie                 i zamykanie dzioba.

Na hasło: Bociany biegną – dzieci wyciągają ręce na boki, wykonują ruchy naśladujące ruchy skrzydeł ptaka.

„Ptasie albumy”- wycięte sylwety ptaków możemy wykorzystać do wykonania albumu o ptakach, według pomysłu dzieci. Obrazki można przyklejać na kartki. Dzieci mogą również dorysować różne elementy: np.: drzewa. Można spiąć kartki w całość.

Język angielski:

„Liczby po angielsku” –zapraszam do zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc

III. Propozycje zajęć popołudniowych:

Dzieci mogą uzupełniać karty pracy:

Karty pracy: 5l. 47,48

Karty pracy: 6l. 58,59

Serdecznie pozdrawiam p. Hania.

„Pudło rozmaitości”- zajęcia sensoryczne   -Zajęcia, które przesyła  p. Monika

Pudło rozmaitości to prawdziwa uczta dla zmysłów. Do środka wkładamy przeróżne materiały. Pamiętajmy, że przed włożeniem razem z dzieckiem opisujemy co wkładamy do środka. Mogą to być ścinki kolorowych tkanin, wstążki, piórka, kawałki folii bąbelkowej, sztuczne futerko, filcowe kulki, gumowe figurki albo plastikowe samochodziki, guziki itp. Proponuję, aby przed wyciągnięciem dziecko opisało dany przedmiot, powiedziało co trzyma w dłoni i dopiero później je wyciągnęło.

„Chodzenie” - B. Szelągowska

Recytujemy kolejne zwrotki wiersza, a dzieci ilustrują ruchem sposób poruszania się bohaterów wiersza:

Sunie wąż, sunie.

Chodzić nie umie.

Bo choćby chciał, to nie ma nóg. – czołganie się na brzuchu

Za to stonoga

na swych stu nogach

w ziemi zbudować chce,

ze sto dróg. – chodzenie na stopach i dłoniach

Na jednej nodze sunie

po drodze ślimak

z chałupką swoją na plecach. – podskoki na jednej nodze

Rak jak to rak

chodzić chce wspak.

I swoją modę wszystkim poleca. – chodzenie do tyłu

A ja powiem wam,

że dwie nogi mam!

Bo każdy ma tyle nóg

by bez kłopotu ruszać się mógł! – podskoki z nogi na nogę

Propozycja dodatkowa dla chętnych rodziców.

„Jak zrobić butelkę sensoryczną” – 3 sposoby na ciekawe butelki.

Poniżej link jak wykonać takie butelki.

https://malinowaplaneta.pl/jak-zrobic-butelki-sensoryczne/

 

Życzymy wszystkim miłego dnia:))

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach