Nauczanie zdalne- Na plaży jest fajnie

2020-06-10

10.06.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: Na plaży jest fajnie
I. Ćwiczenia poranne

1. Na początek proponuję zabawę ruchowo-naśladowczą Czym podróżujemy? Zapraszamy dziecko w podróż i prosimy, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.
Podróż samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą;
Lot samolotem- start (dziecko kuca), unosi się (dziecko biega z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).
Przejazd pociągiem (porusza się, trzymając się za ramiona np.z dorosłym).
Płynięcie kajakiem (naśladuje rękami ruch wiosłowania).

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
Zabawy matematyczne:

1. Teraz zapraszam do zabawy z kolorami – Kolory lata. Rozkładamy na dywanie kartki (chusty itp.) w różnych kolorach, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie prosimy dziecko o dokończenie wypowiedzi dorosłego,
np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.

2. Następnie przypomnijmy sobie piosenkę: Rodzinna wycieczka
piosenka Rodzinna wycieczka

3. Kolejną propozycją jest zabawa matematyczna- Gdzie jest więcej?
Układamy przed dzieckiem po kilka sztuk różnego rodzaju przedmiotów (foremki, piłki, chustki, itp.). Zadaniem dziecka jest podzielenie rzeczy na zbiory, przeliczenie ich oraz wskazanie, których rzeczy jest najwięcej, których mniej, a których najmniej.

4. Propozycje zabaw w języku angielskim: "Summer"
Hello! How are you? - (jak się macie)
Słownictwo: ball - piłka, crab - krab, hat - kapelusz, hot - gorąco, ice cream - lody, sandcastle - zamek z piasku, shell - muszelka, sun - słońce, sunflower - słonecznik , sunglasses - okulary przeciwsłoneczne, tent - namiot, umbrella - parasol.
strona do wykorzystania

Zabawa:

"What's missing?" - Zasady są bardzo proste, a wersji może być wiele. Rozkładamy w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilku przedmiotów wakacyjnych, a następnie zabieramy jeden z nich podczas, gdy dziecko nie patrzy. Dziecko ma za zadanie odgadnąć what’s missing?.

A teraz dla chętnych kilka piosenek wakacyjnych w języku angielskim:
Summer Song for Kids
piosenka 1
piosenka 2

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. W ramach zajęć popołudniowych proponuję zabawę rytmiczną: nisko wysoko
melodia nisko-wysoko
Gdy usłyszymy niską melodię poruszamy się ciężko, nisko jak misie; gdy usłyszymy melodię wyższą podskakujemy wysoko jak pajacyki.

2. Kolejną muzyczną propozycją będzie zabawa: Muzyczne stop
Muzyczne stop

3.Chętnym proponuję rysowanie po śladzie:
rysowanie po śladzie


Pozdrawiamy, pani Karina i pani Ania

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach