Nauczanie zdalne- Poznajemy pojazdy

2020-06-08

08.06.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: Poznajemy pojazdy
I. Ćwiczenia poranne

1. Zabawa ruchowo-matematyczna- Do mety.
Do zabawy potrzebna będzie kostka do gry oraz coś, co wyznaczy linię startu i mety.
Ustalamy z dzieckiem, w jaki sposób będzie przemieszczało się pomiędzy wyznaczonymi liniami (bieg, marsz, podskoki, czołganie, itp.).Następnie dziecko rzuca kostką. Przebywa trasę od startu do mety w wybrany sposób tyle razy, ile oczek wskazuje kostka.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.

1. Na początku zachęcam do zobaczenia króciutkiej bajeczki o środkach transportu:
środki transportu

2. Kolejną propozycją będzie zabawa ruchowa do piosenki: „Rodzinna wycieczka”:
piosenka Rodzinna wycieczka
Zachęcam do wyklaskiwania, wytupywania rytmu piosenki.

3. Następnie zachęcam do zabawy dydaktycznej: Co warto zabrać na wakacje?
Prosimy dziecko, aby powiedziało, co chciałoby zabrać ze sobą na wakacje oprócz ubrań.  
Następnie możemy spakować do plecaka przedmioty, które wymieniło dziecko ( np. lornetka,
okulary przeciwsłoneczne, łopatka, wiaderko, lupa, notes, długopis, piłka, apteczka, aparat
fotograficzny) i zabawić się w wyjazd na wakacje.

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Polecam zabawę związaną z utrwaleniem pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni – Gdzie jest mój samochód?                                                    
Dziecko wybiera sobie jeden pojazd – zabawkę– i stawia go w pokoju, w dowolnym miejscu. Następnie prosimy aby, dziecko określiło jaki jest ten pojazd (np. samochód osobowy, duży, zielony) oraz gdzie się znajduje. Zachęcamy dziecko, aby posługiwało się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w prze­strzeni: nad, pod, obok, za, pomiędzy.

2. A na sam koniec polecam zabawę logopedyczną:
Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dziecko rysuje koła języ­kiem, po górnych i dolnych zębach od wewnątrz jamy ustnej).
Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dziecko porusza językiem od jednego do drugiego kącika ust).
Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dziecko przesuwa język za górne zęby po wałku dziąsło­wym).
Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dziecko porusza językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).
Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dziecko przesuwa język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).
Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dziecko rysuje językiem koła między zębami a wargami),
ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dziecko mówi: dzyń, dzyń).
Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dziecko szeroko rozciąga wargi).

Pozdrawiam, pani Karina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach