Nauczanie zdalne- Kolorowy świat dzieci

2020-06-05

Nauczanie zdalne: 05.06.2020r.
Temat dnia: Kolorowy świat dzieci
I. Ćwiczenia poranne:

Na początek zapraszam do zabawy sprawnościowej- pokonaj slalom. Układamy z dostępnych w domu rzeczy slalom, który dziecko powinno pokonać. Zabawę można utrudnić, zawiązując dziecku oczy.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia rozwijające mowę:

1. Zapraszam do wysłuchania dostępnego w linku wiersza W. Faber „Dzieci świata”:
wiersz Dzieci świata

2. Następnie przypomnimy sobie zabawę z piłką – Kolory.
Dorosły rzuca dziecku piłkę, wymieniając różne kolory. Gdy powie: czarny, dziecko nie może chwycić piłki.

3. Kolejną propozycją będzie piosenka „Kolorowe dzieci”:
piosenka Kolorowe dzieci
Jest to oczywiście świetny utwór do zabawy tanecznej. Można jednak zobaczyć z dzieckiem teledysk, na którym dziecko zobaczy dzieci różnych narodowości.

4. Na koniec chętne osoby zapraszam do zabawy z kolorami.
Potrzebne będą farby i pędzel. Zachęcam do mieszania kolorów i tworzenia nowych barw.


III. Propozycja zajęć popołudniowych:
1. W ramach zajęć popołudniowych zapraszam do opowieści ruchowej:
„Wielka wyprawa w świat Tygryska” :
Tygrys wygrzewał się na słońcu i bardzo się nudził. Choć było gorąco, miał dość tej bezczynności, gdyż zawsze szukał okazji, by pobrykać. Położył się na plecach i przeciągnął się ( w leżeniu tyłem na przemian wyciąganie ramion i nóg). Pomyślał sobie „A gdybym tak wyruszył w świat? Tak to dobra myśl”. Następnie stanął na czterech łapach i zaczął je unosić po kolei (w klęku podpartym kolejne unoszenie prawej, lewej nogi, prawej, lewej ręki). Pobiegł na polanę, by tam pobaraszkować: Przetaczał się po trawie (w leżeniu ramiona wyprostowane za głową i toczenie się w różne strony), wierzgał nogami jak dziki koń (w przysiadzie podpartym wyrzucanie nóg w tył i w górę). Brykał jeszcze na wiele tylko jemu znanych sposobów (swobodne, radosne ruchy), a potem pognał do lasu (bieg na czworakach). Po drodze musiał przeskoczyć wiele wywróconych drzew (skoki z rozbiegu). Gdy dotarł na miejsce, wspiął się na wysokie drzewo, aby zobaczyć jak wygląda dziś rzeka (ruchy
naśladujące wspinanie się na drzewo). Rzeka płynęła w pobliżu, a ponieważ tego dnia było bardzo gorąco, chciał jak najprędzej wykąpać się (bieg na czworakach). Po drodze usłyszał hałas. Ponieważ nie wiedział, co on oznacza, chciał jak najciszej podkraść się do krzaków nad brzegiem (pełzanie). Wyglądając zza nich, zobaczył płynący statek, a nie chcąc być dostrzeżonym przez ludzi, odczekał aż zniknie on za zakrętem. Wskoczył do wody, by schłodzić swe rozgrzane ciało (naśladowanie pływania). Po wyjściu z wody pomyślał, że czas na popołudniową drzemkę. Znalazł zacienione miejsce i tam się ułożył (dzieci układają się wygodnie na podłodze). Zanim zasnął pomyślał sobie jeszcze „Ależ wielki jest ten świat, bardzo się zmęczyłem na tej wyprawie”. I natychmiast usnął.

Życzę udanej zabawy i radosnego weekendu.
Pozdrawiam, pani Karina

 


 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach