Nauczanie zdalne- Dzień Dziecka

2020-06-01

01.06.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Dzień Dziecka
I. Ćwiczenia poranne:

Na dobry początek dnia zapraszam do tańca z dzieckiem do piosenki „ Króla lwa”.
piosenka Król Lew

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem:

Dzisiejsze zajęcia, to cykl zabaw w piratów. Myślę, że każdemu dziecku się spodoba.
Zabawa rozpoczyna się od listu do dziecka. Jeśli macie Państwo taką możliwość można go wydrukować i włożyć np. do butelki (żeby było ciekawiej). Jeśli nie, można czytać oczywiście z komputera. Celem wykonania wszystkich zadań, oprócz dobrej zabawy jest odnalezienie niespodzianki- co to będzie zależy od Państwa. Mogą to być słodycze, ulubiony smakołyk, prezent....każdy pomysł jest dobry.
Życzę udanej zabawy!!!!

Oto list do dziecka:

Witaj!!!
Dziś Twoje święto- Dzień Dziecka. Z tej okazji zachęcam Cię do zabawy w piratów.
Piraci są odważni i zdecydowani, a ponadto często się uśmiechają. Proszę Cię więc o wykonanie kilku zadań, tak jak prawdziwy pirat.
Powodzenia!

1. Pierwsze pirackie zadanie już wykonałaś/eś. Brzmiało ono- wyjmij list z butelki!

2. Każdy pirat musi mieć czapkę. Kolejnym zadaniem będzie więc wykonanie czapki
z gazety.

Rodzice na pewno Ci pomogą.
Jak zrobić czapkę?

3. Gdy jesteś już prawdziwym piratem, potrzebujesz jeszcze miecz. Możesz wykonać go z rodzicami z kartonu. Jego funkcję może pełnić także np. drewniana łyżka, którą znajdziesz na pewno w kuchni. Musisz pokonać wroga.....będą nim bańki mydlane (dorosły puszcza bańki mydlane).

Zabawę umili piosenka:
piosenka Bańkę łap

4. Następnie zapraszam Cię na wyprawę na wyspę.
Potrzebny będzie kocyk, który zamieni się w statek.

Dorosły przewozi dziecko na kocu z punktu A do punktu B.
Podróż umili piosenka:
piosenka Ocean nam niestraszny

5. Kiedy dotarliśmy na wyspę zapraszam do zabawy w Pomidora:-).

Prosta zabawa słowna. Dziecku dajemy jakieś fanty. Dorosły stara się rozśmieszyć dziecko. Na każdą wypowiedź dorosłego, "pirat" musi zachować kamienną twarz i się nie roześmiać. Jeżeli nie uda mu się powstrzymać śmiechu, traci jeden fant. Zabawę powtarzamy aż dziecko straci wszystkie fanty. Następnie musi je odkupić przez wykonanie zadania. Jako wybór zadania polecam coś, co zwiększy miłe uczucia, np. przytulenie, powiedzenie czegoś miłego, wysyłanie buziaczków itp.

6.Na pewno wszyscy są bardzo głodni. Zapraszam do zabawy w kanapkę.

W kolejnej zabawie rodzic informuje swoje dziecko, że jest bardzo głodny i ma ochotę na kanapkę. Siada na kocu na podłodze z wyprostowanymi nogami. Dziecko siada na kolanach rodzica.
Rozpoczynamy dialog:
- Dzień dobry.
- Dzień dobry.
- Mam ochotę na kanapkę.
- Jaką? Łaskoczącą, głaszczącą, drapiącą, wąchającą, kołyszącą, szczypiącą, spadającą, zjadającą (co wymyślicie).

Dziecko wybiera rodzaj kanapki, a dorosły je głaszcze, łaskocze itd. Jeżeli dziecko zamówi kanapkę spadającą, rozsuwamy nogi, tak żeby spadło na ziemię. Jeżeli zamówi kanapkę zjadającą, udajemy, że je zjadamy.
Będzie wiele radości.

7. Na zakończenie polecam tradycyjną zabawę ciepło- zimno. Doprowadzi Cię ona do niespodzianki.

Dorosły mówi: ciepło- gdy dziecko zbliża się do niespodzianki; zimno- gdy się oddala.

Podobało Wam się? Mam nadzieję, że tak.

Kochane Misiaczki, z okazji Waszego święta życzymy Wam, abyście były zawsze szczęśliwe, zdrowe
i kochane. Wszystkiego najlepszego!!!!

III. Propozycje zajęć popołudniowych:

Jeśli ktoś jeszcze ma siłę i ochotę zapraszam do wysłuchania bajki„Brzydkie kaczątko”
bajka Brzydkie kaczątko
Po wysłuchaniu bajki chętni mogą wykonać pracę plastyczną według wzoru:
praca plastyczna


Pozdrawiamy, pani Karina i pani Ania

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach