Nauczanie zdalne- W mojej rodzinie

2020-05-27

27.05.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: W mojej rodzinie.
I. Ćwiczenia poranne

Zabawa "Kto ma brata?".
Dorosły wymienia faktycznych członków rodziny dziecka oraz wymyślone osoby. Gdy poda osobę, która jest członkiem rodziny dziecka, wtedy maluch wykonuje przysiad jeśli nie, nic nie robi.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
1. Zajęcia matematyczne:

Zabawa dydaktyczna "Moja rodzina".
(Potrzebujemy duże serce wycięte z papieru i małe serduszka, klej)
Dziecko wymienia członków rodziny. Liczy, ile osób jest w rodzinie i nakleja na dużej sylwecie serca odpowiednią liczbę małych serduszek.

Czytanie globalne wyrazów "Mama, Tata".
Dziecko ma przed sobą wyrazy do globalnego czytania mama, tata. Osoba dorosła głośno czyta wyrazy. Dziecko dzieli wyrazy rytmicznie (na sylaby) z wyklaskiwaniem.

Czytanie - "Czytanki razem z mamą".
Chętne osoby: mama, tata lub rodzeństwo w wieku szkolnym czyta dziecku swoją ulubioną bajkę z dzieciństwa lub tą, którą lubi dziecko.

2. Język angielski : My family

Hello! How are you? - (jak się macie)
Słownictwo: family - rodzina; mummy - mamusia; daddy - tatuś; sister - siostra; brother- brat; grandma - babcia; grandpa - dziadek.
PIOSENKA - "Hello Mummy".
piosenka

Zabawa:
Paluszkowa rodzina
Dajemy dziecku kolorowe pisaki i prosimy aby na każdym palcu namalowały jednego członka rodziny. Tak pięknie ozdobione paluszki możemy wykorzystać podczas śpiewania piosenki "The Family Finger"
zabawa paluszkowa

Family tree
Pokazujemy dziecku kartę obrazkową przedstawiająca poszczególnych członków rodziny. Jeżeli zgadnie kogo ona przedstawia układamy wieżę z kart i kubków, czyli karta – kubek – karta – kubek (możemy wybudować również wieżę z klocków).
ilustracja


Na zakończenie możemy posłuchać piosenki: "Family song" 
piosenka


III. Zajęcia popołudniowe:

1. Na początku zapraszam do zabawy logopedycznej:
Powitanie – dzieci dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unoszą język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
Pyszny obiad – dzieci oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu (dzieci sepleniące oblizują ząbki górne i dolne)
Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody( dzieci sepleniące nie wykonują)
Rodzinna zabawa – dzieci naśladują dmuchanie baloników: wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
Karuzela – dzieci naśladują ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
Całusy – dzieci wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
Drzwi – dzieci pokazują, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.

2. Następnie zapraszam do zabawy logorytmicznej:
zabawa logorytmiczna


3. W końcu nadszedł czas na masażyk:
Pisze pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach dziecka)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho prawe)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho lewe),
Świeci słońce (masujemy całą dłonią po plecach),
Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).
Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzają po plecach)
Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).
Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)
Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzmy po plecach).
Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

4. A na koniec misiowe przytulanki:
To łagodna wersja zapasów dla dzieci. Obejmijcie się z całej siły i starajcie się ścisnąć jak
najmocniej (to znaczy: maluch niech stara się naprawdę, a dorosły delikatnie:-)).
Możecie też ciasno przytuleni turlać się np. po dywanie. Zabawa daje wiele radości.

Pozdrawiamy, pani Ania i pani Karina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach