Nauczanie zdalne- Portret mojej rodziny

2020-05-25

25.05.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Portret mojej rodziny
I. Ćwiczenia poranne:

1. Na początku zapraszam do zabawy w towarzystwie rodzinki rekinów:
piosenka

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia rozwijające mowę:

1. Następnie zapraszam do rozwiązania zagadki:

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma... (rodzina)

Myślę,że każde dziecko prawidłowo rozwiązało zagadkę. W tym tygodniu będziemy mówić o rodzinie.
Już jutro ważne święto.Mam nadzieję,że każde dziecko wie,że jutro świętujemy Dzień Mamy.
Ale zanim to nastąpi porozmawiajmy o naszych rodzinach.
Zachęcam Was do wysłuchania nieco zabawnego, czytanego przez kogoś dorosłego wiersza:

Moja rodzina
Chcę wam przedstawić moją rodzinkę:
Mamę, Tatusia, siostrę Malwinkę,
brata Adasia, pieska Figielka,
najwierniejszego nam przyjaciela.
Mam jeszcze stryja, mieszka w Krakowie,
pracuje ciężko, stając na głowie.
Jest klaunem w cyrku, już długie lata
(poza nim także, tak twierdzi tata).
Wujek z Elbląga ma taką krzepę,
że mógłby kijem zawrócić rzekę.
Jest kulturystą, wielkim siłaczem,
lecz gdy się wzruszy, to często płacze.
Ciocia z Sieradza ma długie nogi,
licząc od pasa aż do podłogi!
I jest wysoka, chuda jak szpilka,
robi krok jeden, a mąż jej kilka.
Kuzynka Hania z miasta Bydgoszczy,
o swego pieska bardzo się troszczy.
Biega z nim rano, nawet w niedzielę
i od szczeniaka woła go – „ Lejek! ”
Babcia Halinka, od strony mamy,
gdzie tylko spojrzy, widzi barany;
czy w telewizji, czy na ulicy,
gdy je zobaczy, to wszystkie liczy.
A na sam koniec mój dzielny dziadek,
w tym roku piąty miał już wypadek;
ostatnio złamał rękę i nogę,
bo spadł z dywanu wprost na podłogę!
Teraz już znacie moją rodzinę,
spędzam wraz z nimi cudowne chwile.
Wszystkich szanuję, kocham i cenię,
i na nic w świecie ich nie zamienię.

W oparciu o wysłuchany wiersz, ilustracje dostępną w linku poniżej oraz własne doświadczenia możemy porozmawiać na temat tego, czym dla dziecka jest rodzina.
rodzina

2. Następnie zapraszam do zabawy dramowej zatytułowanej: W mojej rodzinie.
Dziecko pokazuje wybraną czynność, którą najczęściej wykonuje mama albo tata. Rodzic próbuje odgadnąć, co to może być.

3. Na koniec zachęcam do wykonania portretu rodziny.
Jeśli mamy taką możliwość, możemy wydrukować ramkę, w której dziecko narysuje portret swojej rodziny. Jeśli nie, to możemy to wykonać na jakiejkolwiek kartce.
Zachęcam do wspólnej pracy dziecka z rodzicem.
ramka


Życzę udanej zabawy, pani Karina

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Lepienie tortu z plasteliny
Potrzebna będzie nam podkładka i plastelina.
Zadaniem dzieci jest rozgrzanie plasteliny w dłoniach i zrobienie z niej okrągłych placuszków, układając jeden na drugim jako warstwy tortu. Możemy stworzyć na wierzchu z dziećmi świeczkę z słomki do napoju.

2.,,Poruszam się i prostuję”
Na tle muzyki dzieci pokazują różne formy ruchu wskazane przez rodzica (podskoki, obroty, bieg, skoki do przodu). Kiedy muzyka cichnie, wszyscy siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami (wyrabiamy u dzieci nawyk zachowania prawidłowej postawy).
Moja propozycja piosenki:
piosenka


Pozdrawiam pani Monika

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach