Nauczanie zdalne- Skacząca piłka

2020-05-21

21.05.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Skacząca piłka
I. Ćwiczenia poranne:

Na początek proponuję wierszowanki- pokazywanki:

Kółko małe, kółko duże
Kółko małe, kółko duże, (rysujemy palcem w powietrzu małe i duże koło)
Ręce w dole, ręce w górze,(ręce w dół i w górę)
Najpierw w prawo, potem w lewo,(przechylamy się w prawo i lewo)
Tak się buja w lesie drzewo (bujamy na boki).


Mam paluszków całą gromadkę (wyciągamy 5 palców)
Wyprawię je zaraz w rejs moim statkiem. (z drugiej dłoni formujemy łódeczkę)
Kapitan Kciuk na rufie stoi, (kładziemy kciuk na dłoni-łódeczce)
A obok bosman, co niczego się nie boi (dokładamy palec wskazujący)
Kolorowa papuga, Pirat i Piratka (dokładamy palec środkowy, serdeczny i mały)
I już palców jest gromadka.(ruszamy wszystkimi (5) palcami).

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia plastyczno- techniczne:

1. Zachęcam do przeczytania fragmentu wiersza Doroty Gellner „Piłka”:

Po cichutku, po kryjomu,
wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół.
Zatrzymała się pod płotem,
zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa. (…)

Następnie zachęcam do rozmowy:
- O czym jest wiersz?
- Co zrobiła piłka?
- Gdzie się zatrzymała?


Pokażcie ręką górę, a potem – dół, tak jak skakała piłka.


2. A teraz poskaczmy jak piłeczka:

Dzieci naśladują podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno


3. Następnie zachęcam do wykonania pracy plastycznej pt. Piłka.
Praca może być wykonana według własnego pomysłu. Pod spodem kilka propozycji:
propozycja 1
propozycja 2
propozycja 3

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Zachęcam do proponowanej już wcześniej zabawy: Co zniknęło?

Układamy przed dzieckiem kilka przedmiotów. Dziecko się im przygląda, następnie odwraca tyłem. Wtedy zabieramy początkowo jedną, później dwie rzeczy.
Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co zniknęło.

2. Kolejną propozycją będzie zabawa z wykorzystaniem rymowanki:

Jakie piękne to podwórko,
zielone pod białą chmurką.

Dzieci mówią rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc, w przysiadzie.

3. Na koniec chętnych zachęcam do zobaczenia prezentacji pt.: Skąd się bierze deszcz?
Skąd się bierze deszcz?

Pozdrawiamy, pani Karina i pani Ola

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach