Nauczanie zdalne- Przyjęcie u lalek

2020-05-13

13.05.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: Przyjęcie u lalek.
I. Ćwicznia poranne

1.Na początek proponuję znaną już zabawę: "Jestem postacią…".
Dziecko naśladuje, samodzielnie lub po pokazie dorosłego, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
1. Zajęcia matematyczne:

"Podwieczorek u lalek" – ćwiczenia matematyczne.
Osoba dorosła przygotowuje stolik i krzesełka. Dziecko sadza przy stoliku cztery lalki (mogą również być misie). Liczy je. Potem dorosły podaje ich imiona, opisuje ich wygląd, a dziecko wskazuje odpowiednie lalki. Np. mówimy, że lalka o żółtych włosach i niebieskiej sukience to Kasia, a lalka w sukience w czerwone kropki i w kapeluszu to Amelka.
Dziecko kładzie przed każdą lalką talerzyk i sprawdza, czy wystarczy talerzyków dla każdej lalki.

Pytamy:
Czy lalek i talerzyków jest tyle samo?
Dziecko stawia przed każdą lalką kubeczek. Sprawdza, czy wystarczy kubeczków dla każdej lalki.
Czy lalek i kubeczków jest tyle samo?

Tak samo postępuje z łyżeczkami, babeczkami…

2. Język angielski : Red bus

Hello! How are you? - (jak się macie)

Słownictwo:
red - czerony; bus - autobus; car - auto; train - pociąg; bike - rower.
ilustracja 1
ilustracja 2

Zadajemy dziecku pytanie typu:
What colour is the bus? (Jakiego koloru jest autobus?).

PIOSENKA - "The wheels on the bus" - piosenka

Zabawy:
"YES or NO" - Na jednej kartce piszemy napis YES, na drugiej NO. Kładziemy napisy na przeciw siebie. Pokazujemy dziecku obrazek i pytamy „Is it a train?”, jeżeli na obrazku znajduje się pociąg dziecko ustawia się po stronie z napisem YES, jeżeli obrazek przedstawia inny pojazd dziecko ustawia się po stronie z napisem NO.
"Simon says" - Zasady tej zabawy są wszystkim napewno znane. Uczestnicy naśladują wszystko, co robi osoba dorosła, można poprzedzać to tradycyjnym: Simon says lub powiedzieć po prostu: Look at me and follow my lead.

Na zakończenie możemy posłuchać piosenki "Jedzie pociąg z daleka" - piosenka

Dobrej zabawy, pani Ania


III. Zajęcia popołudniowe:
1. Na początku środowych zajęć popołudniowych, tradycyjnie polecam gimnastykę buzi i języka. Tym razem- wiosenną.
Obrazkowa instrukcja dostępna w linku poniżej:
wiosenna gimnastyka buzi i języka

2. Ćwiczenia mimiczne
Dziecko wraz z rodzicem pokazuje:
- jak wystraszyłyby się, gdyby zabłądziły w lesie,
- jak smuciłyby się, gdyby zgubiły ulubioną zabawkę,
- jak cieszyłyby się, że idą do teatru lalek

3. Na koniec mam propozycje dla wszystkich dzieci. Zaproście Waszych rodziców na przedstawienie. Przynieście misie lub lale i zróbcie przedstawienie dla swoich rodziców.
Możecie też coś zaśpiewać lub pokazać jakieś Wasze sztuczki, a może trudne ćwiczenie?
Myślę, że rodzicom na pewno spodobają się mali aktorzy i nagrodzą Was brawami.

Miłej zabawy, pani Karina

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach