Nauczanie zdalne- Tak się bawimy

2020-05-12

12.05.2020r.- Nauczanie zdalne
Temat dnia: Tak się bawimy
I. Ćwiczenia poranne

1. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania: Przejdź przez tunel
Tunelem może być np. stół, ułożone w rzędzie krzesła. Ważne, by dziecko na czworakach musiało pod czymś przejść żeby dostać się na drugą stronę, np. po jakąś nagrodę.

2. Zabawa kształtująca pojęcia związane z odległością
a.)Dorosły rozmieszcza klocki w równych, dosyć krótkich, odstępach wzdłuż wyznaczonej trasy. Dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków.
b.)Podobne ćwiczenie, jednak tym razem klocki są najpierw rozmieszczone w nierównych, przypadkowych odstępach, zaś później odstępy, krótkie i długie, przeplatają się regularnie.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia umuzykalniające:

1. Na początek proponuję krótkie ćwiczenia słuchowe.
Dorosły gra na kilku instrumentach perkusyjnych (mogą to być także drewniane łyżki, metalowe sztućce, garnek z łyżką, pokrywki, itp.). Potem dziecko odwraca się tyłem, a dorosły gra na wybranym instrumencie. Zadaniem dziecka jest wskazanie właściwego instrumentu.

2. Następnie zapraszam do wysłuchania piosenki Tak się bawimy:
piosenka "Tak się bawimy"

I. Idą małe misie, brzuszki głodne mają.
Małe misie, małe misie miodku dziś szukają.
Ref.: Tak, tak, tak, miodku dziś szukają. (bis)

II. Idą małe kaczki, krótkie nóżki mają.
Małe kaczki, małe kaczki wesoło tupają.

III. Idą długie węże, chociaż nóg nie mają.
Długie węże, długie węże zwinnie się ruszają.
Ref.: Tak, tak, tak, zwinnie się ruszają. (bis)

3. Po wysłuchaniu piosenki zachęcam do rozmowy na jej temat. Pomocne mogą być pytania:
Co robią małe misie?
Co robią małe kaczki?
Co robią długie węże?

4. Kolejną propozycją jest zabawa do wysłuchanej wcześniej piosenki:
I zwrotka – dziecko naśladuje małe misie; idzie i głaszcze się po brzuchu
II zwrotka – dziecko chodzi, naśladując chód kaczki ;kołysze się z boku na bok i tupie
III zwrotka – dziecko czołga się po podłodze, naśladując ruchy węża.

Pozdrawiam cieplutko w ten chłodny dzień, pani Karina


III. Propozycje zajęć popołudniowych:

1.Ćwiczenia dykcyjne:

Mówimy zdania, a dzieci próbują je dokładnie powtórzyć:
• Królowa Karolina ma korale.
• W szafie jest dużo sukni królowej.
• Król siedzi na tronie w złotej koronie.
• W zamku odbywa się bal.

2. Ćwiczenia oddechowe:
„Chusteczka”
Dzieci siadają przy stolikach, każde dziecko trzyma w rękach chusteczkę higieniczną. Rodzic
prosi, by dziecko:
– położyło chusteczkę przed sobą na stoliku, nabrało w policzki powietrza i mocno na nią
dmuchało;
– położyło chusteczkę na dłoni i ją zdmuchnęło;
– wzięło chusteczkę za dwa rogi i podmuchało pod chusteczkę, tak aby drugi koniec się
unosił;
– przyłożyło złożoną chusteczkę do nosa, nabrało powietrza ustami, a wydmuchnęło
powietrze nosem w chusteczkę.

3. Zajęcia sensoryczne dla chętnych rodziców.
Przepis na absurdalną ciecz nienewtonowską.
Co w niej niezwykłego? Można w nią pukać młotkiem i stawia silny opór, jednak, gdy powoli
zanurzamy w niej dłoń – jest płynna jak woda.
Potrzebujemy do niej:
- skrobi ziemniaczanej
- wody
- w stosunku 1:1
Wykonanie banalne – wystarczy wymieszać ze sobą oba produkty.
Zapraszam do zobaczenia filmiku jak wykonać ciecz:
instrukcja wykonania cieczy

Życzę udanej zabawy, pani Monika

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach