Nauczanie zdalne- Teatrzyk sylwet

2020-05-11

11.05.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Teatrzyk sylwet
I. Ćwiczenia poranne

Dzisiaj serdecznie zapraszam na drugą część fitness z Lulisią i Lulitulisiami
fitness

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia rozwijające mowę:


1. Na początku zachęcam do przeczytania dziecku tekstu na podstawie wiersza
A. Świrszczyńskiej „Zabawa w żaby i bociany”.
Wcześniej, jeśli ktoś ma ochotę, można przygotować sylwety postaci i zabawić się w teatrzyk.
Potrzebne będą 2 żabki oraz bocian. Dziecko może pokolorować postacie.
Przykładowe postacie dostępne w linkach poniżej:
postać żaby
postać bociana

Żaba I: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaba II: Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.
Bocian: Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaby: Mówi bocian: kle, kle, kle!
Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!
Żaba I: Siostro żabko, kto to chodzi?
Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.
Żaby: Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!
Żaba: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.
Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!
Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Ze zmartwienia zwieszam nos. Kle, kle, kle!

Po wysłuchaniu tekstu możemy z dzieckiem porozmawiać na temat tego, co wydarzyło się w utworze. Pomocne mogą być pytania:
- Kto występował w teatrzyku?
- Co robił bocian?
- Co robiły żabki?
Jeśli mamy wydrukowane postacie, dziecko może samodzielnie zrobić przedstawienie.

2. Następnie zapraszam do ilustracji ruchowej piosenki pt. „Bocian i żaby”
piosenka "Bocian i żaby"

3. Kolejną propozycją będzie zabawa pt.: Jestem postacią
Dziecko naśladuje samodzielnie lub po pokazie rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.

Pozdrawiam, pani Karina


III. Propozycje zajęć popołudniowych

1.Zabawy kształtujące postawę:
,,Poruszam się i prostuję”.
Na tle muzyki dzieck pokazuje różne formy ruchu wskazane przez rodzica np. podskoki,
obroty, bieg, skoki do przodu i do tyłu. Kiedy muzyka cichnie, dziecko siada na dywanie w
siadzie skrzyżnym z wyprostowanymi plecami (wyrabiamy u dziecka nawyk zachowania
prawidłowej postawy) – zabawę powtarzamy kilka razy.
Propozycje ćwiczeń:
Rodzic prosi, by dziecko naśladowało jego ruchy:
– staje wyprostowany
– wyciąga obie ręce do sufitu
– wyciąga obie ręce w bok
– wyciąga obie ręce przed siebie
– dotyka stóp czubkami palców dłoni
– dotyka lewą dłonią prawego kolana
– dotyka prawą dłonią lewego kolana
– z zamkniętymi oczami, dotyka palcem wskazującym czubka nosa.

2.Praca plastyczna Maska- zwierzątko.
JAK ZROBIĆ MASKI ZWIERZĄT Z WYTŁACZANEK?
Potrzebne materiały to :
– wytłaczanki po jajkach
– farby plakatowe
– patyczki do szaszłyków
– elementy do dekoracji
– klej, nożyczki, pędzelki.
Można skorzystać z strony gdzie jest pokazany krok po kroku:
maski zwierząt

Pozdrawiam pani Monika

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach