Nauczanie zdalne- Kwiaty majowej łąki

2020-05-07

07.05.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Kwiaty majowej łąki
I. Ćwiczenia poranne

1. Na początek zapraszam do zabawy rytmicznej. Zaczynamy:-)
zabawa rytmiczna "Rączki robią klap,klap, klap."

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia plastyczno- techniczne

1. Zabawa z pokazywaniem- Wianek dla mamy
Dziecko pokazuje ruchem słowa opowiadania :

Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty ( dziecko unosi dłonie od podłogi w górę),
pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki (unosi dłonie do nosa, robi wdech nosem).
Dzieci przyszły na łąkę (dziecko maszeruje po pokoju)
i nazrywały kwiatów (dziecko wykonuje ruch zrywania kwiatów),
z których uplotły wianek dla mamy ( dziecko robi młynek przedramionami przed sobą). Zaniosły mamie niespodziankę (dziecko maszeruje w miejscu, łączy dłonie na wysokości piersi),
a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła (dziecko splata ręce na wysokości ramion).

2. Drogie dzieci:
Co rośnie na łące?
Na pewno każde z Was odpowiedziało, że trawa i kwiaty. Proszę, spójrzcie teraz na ilustracje:
ilustracje Kwiaty na łące
Jakie kolory mają kwiaty na poszczególnych ilustracjach? Które kwiaty najbardziej podobają się Tobie, a które Twojej mamie czy tacie?
Wiecie jak nazywają się te kwiaty? To maki, rumianek i chabry.
Spróbujmy teraz podzielić ich nazwy na sylaby. Pięknie!
3. Teraz przypomnijmy sobie piosenkę „Bal na łące”. Potańczcie trochę:
piosenka Bal na łące

4. Na koniec zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej.
Przedstawiam kilka propozycji w zależności od dostępnych w domu materiałów:
a.) łąka malowana widelcem i farbami
praca plastyczna-propozycja nr 1
b.) łąka malowana paluszkami i farbami
praca plastyczna-propozycja nr 2
c.) łąka z kolorowego papieru
praca plastyczna-propozycja nr 3
Można oczywiście wykleić łąkę plasteliną, narysować kredkami. A może jeszcze jakiś inny pomysł?
Czekam na Wasze piękne łąki.

III. Propozycje zajęć popołudniowych
1.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Majowa łąka”.
Dorosły prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.
A wokół brzozy wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

2. Butelkowy slalom
Zaczynamy od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujemy mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej butelki. Gdy uda mu się przejść, dokładamy kolejną butelkę i tak do momentu, aż skończą się przeszkody.

3. Na koniec jeśli ktoś ma ochotę, zapraszamy na Wędrówki Skrzata Borówki:
Wędrówki Skrzata Borówki

Pozdrawiamy pani Karina i pani Ola

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach