Nauczanie zdalne- Co się dzieje na łące?

2020-05-06

06.05.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: Co dzieje się na łące?
I. Ćwicznia poranne

1. Zabawa ruchowa "Ślimak".
Dziecko recytuje rymowankę i rysuje za osobą dorosłą spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie lub w powietrzu.

Ślimak, ślimak, wystaw rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera, to kapusty
– od kapusty będziesz tłusty.

2. Ćwiczenia graficzne "Sieć pajęcza".
(Potrzebujemy czystą kartę i czarny mazak)

Rysujemy na papierze przecinające się linie główne pajęczyny i zapoczątkowujemy rysowanie linii poziomych pomiędzy nimi. Dziecko kończy rysowanie.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
1. Zajęcia matematyczne:

1. "Biedronka" - na kartce rysujemy biedronkę. Dziecko układa na jej kropkach nakrętki lub klocki. Następnie przelicza je.

2. Zabawa dydaktyczna "Rodzina pająków".
Dziecko odbija na papierze kciuk zamoczony w farbie cztery razy. Po odbiciu kciuków wyciera ręce mokrymi chusteczkami. Następnie dorysowuje flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża.

3. Zabawa matematyczno – ruchowa „Liczenie znikających obiektów” - Przed dzieckiem układamy różne zabawki. Na sygnał klaśnięcia chowamy kilka, a dziecko liczy ile zniknęło. Nastepnie pytamy dziecko - Ile jest? Dziecko odpowiada i wykonuje taką liczbę przysiadów, podskoków i pajacyków.

Język angielski:

Hello! How are you? - (jak się macie)
Słownictwo: on - na; under - pod.

Zabawy:
"Toys" w pierwszej zabawie możemy wykorzystać ulubioną zabawkę dziecka (miś, lalka, piłka) i na zmianę umieszczać ją na i pod stołem. Gdy zabawka jest na stole dziecko mówi "on", gdy pod "under".
on, under

"What's missing?" - Zasady są bardzo proste, a wersji może być wiele. Rozkładamy w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilka przedmiotów, najlepiej różnych zabawek, a następnie zabieramy jednen z nich, podczas gdy dziecko nie patrzy. Dziecko ma za zadanie odgadnąć co zniknęło-what’s missing?.
nazwy zabawek

Piosenka dla dzieci "On in under by"
piosenka

Pozdrawiam, pani Ania


III. Zajęcia popołudniowe:

1. Zapraszam Was dzisiaj na wiosenną gimnastykę Waszej buzi i języka.
Pomocą będzie służyć ilustracja dostępna w linku poniżej:
Wiosenna gimnastyka buzi i języka

2. W tym tygodniu dużo dowiedzieliście się już o łące. Zapraszam Was do rozwiązania zagadek- Kto mieszka na łące?
zagadki- Kto mieszka na łące?

3. Jeśli macie jeszcze ochotę na zadania, to znajdźcie proszę w linku poniżej pary motyli,
oraz odszukajcie (pomagając sobie paluszkiem) drogę mrówki na łąkę:
motyle
mrówka

Udanej zabawy, p.Karina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach