Nauczanie zdalne- Najpiękniejszy dom

2020-04-23

23.04.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Najpiękniejszy dom
I. Ćwiczenia poranne

1. Na początek zachęcam do wspólnej zabawy, przy znanej już dzieciom piosence:
"Nie chcę cię znać".
piosenka "Nie chcę cię znać"

2. Zabawa Kolorowe rytmy
W tej zabawie na podłodze należy umieścić kolorowe chusty, kartki, poduszeczki lub inne kolorowe płaskie przedmioty. Ważne jest, aby każda rzecz była w innym, jednolitym kolorze. Dziecko tańczy do dowolnej piosenki, między kolorowymi przedmiotami.
Gdy muzyka cichnie, prowadzący prosi dziecko, aby weszło na przedmiot w kolorze np. czerwonym.
Po chwili zaczynamy od początku.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem
Zajęcia plastyczno- techniczne

1. Ćwiczenia językowe: Lubię mój dom, bo...
Dorosły zaczyna zabawę, mówiąc: Lubię mój dom, bo....
Następnie dziecko kończy zdanie: Lubię mój dom, bo.....
Zabawę można powtórzyć kilka razy.

2. Wysłuchanie wiersza B.Szelągowskiej „Moja miejscowość”:

Ile bloków stoi w mieście!
Jedne duże, inne małe.
Ten jest żółty, tamten szary,
a te obok – całkiem białe.
Mkną ulicą samochody;
wszędzie pełno zakamarków.
By odpocząć od hałasu,
zawsze można iść do parku.
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele;
spokój zwykle tam panuje.
Za dnia słychać śpiew skowronka,
nocą sowa pohukuje.
Czasem piesek przerwie ciszę,
kiedy biega po ogrodzie.
Kogut pieje, krowa muczy,
kaczka kwacze gdzieś na wodzie.
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Zwracamy szczególnie uwagę na końcówkę wiersza.
Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
Możemy podkreślić i wyjaśnić dziecku, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.

3. Zabawa „Komu nie spadnie”
Wyciągamy przed siebie prostą rękę i kładziemy na nią niewielki przedmiot, z którym przemieszczamy się po pokoju. Aby utrudnić zadanie możemy usiąść, wstać, kucnąć, itp.
Następnie przedmiot możemy położyć na głowę i ponownie zacząć się przemieszczać.
Zadaniem jest utrzymanie jak najdłużej przedmiotu na ręce, czy głowie.

4. Praca plastyczno-techniczna – Domy
Wczoraj obchodziliśmy Dzień Ziemi. Pamiętamy o tym, że wszyscy powinniśmy o nią dbać.
Część z Was wykonywała już prace z rzeczy, które wylądowałyby pewno na śmietniku. Otrzymałam np. piękną rakietę. Dziś zachęcam do zrobienia z dowolnego pudła- domu.
Czekam oczywiście na Wasze prace.
Pod spodem przesyłam kilka pomysłów, choć oczywiście Wasze domy mogą wyglądać całkiem inaczej:
przykład pracy numer 1
przykład pracy numer 2

III. Propozycje zajęć popołudniowych
1. Ćwiczenia oddechowe
Do wykonania ćwiczenia możemy dać dziecku słomkę (jeśli nie mamy, ćwiczenie wykonujemy bez słomki)oraz piłeczki pingpongowe lub kawałki papieru czy chusteczek. Dziecko ma za zadanie „przeprowadzić” piłeczkę, czy kawałek papieru wyznaczoną trasą np. na stole. Ważne podczas ćwiczenia jest, by pamiętać o prawidłowym torze oddechowym. Dziecko wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami, dmuchając jednocześnie na piłeczkę czy papierek.

2. Zabawa matematyczna Liczenie pięter
Jeśli mieszkamy w bloku, wspólnie z dzieckiem możemy policzyć np. piętra bloku widziane przez okno. Jeśli mieszkamy w domu, możemy wspólnie policzyć, np. schody w naszym domu.

3. Zabawa „Maszerują dzieci drogą”. Zachęcam do poznanej i utrwalanej w ostatnim czasie zabawy:
Maszeruje dziecko drogą ( maszeruje w miejscu)
raz, dwa, trzy! (wyklaskuje rytmicznie).
Lewą nogą, prawą nogą (wystawia do boku lewą nogę i prawą nogę)
raz, dwa, trzy! ( wyklaskuje rytmicznie).
A nad drogą słonko świeci
(wznosi obie ręce wysoko w górę)
raz ,dwa, trzy (wyklaskuje rytmicznie)
i uśmiecha się do dzieci (obraca się wokół własnej osi)
raz, dwa, raz, dwa, trzy (wyklaskuje rytmicznie).

4. Ćwiczenia graficzne- esy floresy
Inną propozycją jest rysowanie dowolnych wzorów na jak największej powierzchni<
w zależności od możliwości. Może to być ołówek i kartka, może to być asfalt i kreda, a może patyk i piasek. Wszystkie pomysły są dobre. Pozwalamy dziecku swobodnie rysować linie pionowe, poziome, skośne, kołą i inne wzory. Im większe tym lepiej.
Można także rysować obiema rączkami jednocześnie.

Życzymy udanej zabawy
p.Karina i p.Ola

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach