Nauczanie zdalne- domy i domki

2020-04-22

22.04.2020 - Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: Domy i domki

I. Ćwicznia poranne
Zabawa popularna "Maszerują dzieci drogą".

Maszerują dzieci drogą, -maszerują w miejscu,
raz, dwa, trzy! -wyklaskują rytmicznie,
Lewą nogą, prawą nogą, -wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę,
raz, dwa, trzy! -wyklaskują rytmicznie,
A nad drogą słonko świeci -wznoszą obie ręce wysoko w górę,
i uśmiecha się do dzieci, -obracają się wokół własnej osi,
raz, dwa, raz, dwa, trzy! -wyklaskują rytmicznie.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
1. Zajęcia matematyczne:

"Dom" - na podstawie obrazka domu, dziecko wskazuje, gdzie jest koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt.
dom

Zabawa ruchowa „Dzieci do domu” – dziecko porusza się swobodnie po pokoju, na mocne klaśnięcie i sygnał „dzieci do domu” – uczestnicy zabawy szybko siadają na dywanie.

„Duże i małe domy” – dzieci budują domki z klocków: mały i duży.

2. Język angielski : Clean and dirty

Hello! How are you? - (jak się macie)
Słownictwo: pig (świnka); clean (czysty); dirty (brudny);
świnki

Zabawy:

"My hands" - wybrudźmy dziecku ręce np. farbką, przy tym powiedzmy - Your hands are dirty (twoje ręce są brudne). Następnie dziecko idzie do łazienki umyć ręce, gdy zmyje możemy powiedzieć - Your hands are clean (twoje ręce są czyste). Przypominamy dziecku o prawidłowym myciu rąk.
Wiersz ilustrowany ruchem:

My hands are clean.
Look! my hands are clean.
My hands are dirty.
Look! my hands are dirty.
Na zakończenie możemy posłuchac piosenkę o myciu rąk "Wash your hands":
piosenka

Pozdrawiam, pani Ania

III Zajęcia popołudniowe

1. Na początek zapraszam do wspólnej zabawy logopedycznej:
Możemy dać dziecku lusterko. Jeśli dziecko ma problem z prawidłowym wykonaniem ćwiczenia, zachęcam do zademonstrowania.
• W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.
• Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
• Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody (dzieci sepleniące przesuwają język za górnymi i dolnymi ząbkami)
• Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.
• Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
• Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
• Traktor jeździ wkoło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze (dzieci sepleniące nie wykonują tego ćwiczenia).

2. Zabawa „Zrób tak jak ja”

Osoba dorosła pokazuje dziecku dowolne ćwiczenie (np. przysiad, skłon, podskok, pajacyk, obrót). Zadaniem dziecka jest powtórzenie tego samego ćwiczenia. Następnie dochodzi do zmiany ról- dorosły powtarza ćwiczenie za dzieckiem.

3. Zabawa plastyczna- dorysuj brakujące elementy.

Dorosły rysuje na dużej kartce dom: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna.
Dziecko kończy rysować zgodnie z poleceniami i pomocą dorosłego:
− pomiędzy oknami dorysuj drzwi
− na dachu dorysuj komin
− przed domem narysuj chodnik
− obok domu dorysuj garaż.
− nad domem – słońce.
− za domem drzewo.
W zależności od możliwości dziecka, możemy rysować 2 prace jednocześnie. Dorosły jedną pracę, a dziecko próbuje wówczas odwzorować.

4. Na zakończenie, nie zapominając o tym, że obchodzimy dziś Dzień Ziemi, zapraszam na bajkę, w której głównym bohaterem jest Kicia Kocia. Bajka nosi tytuł : „Co z tymi śmieciami?"Posłuchajcie:

Kicia Kocia- Co z tymi śmieciami?

Pozdrawiam, p.Karina

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach