Nauczanie zdalne- dbamy o przyrodę

2020-04-15

15.04.2020 - Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

I. Ćwicznia poranne
"Kwiatek" - zabawa ruchowa z zastosowaniem szarf/ chust. (puszczamy ulubioną piosenkę dziecka)

Dziecko biega po pokoju podczas muzyki. Na przerwę w muzyce podbiega do jednej z szarf/chust rozłożonych na dywanie. Wchodzi do środka lub chwyta w dłonie chustę, unosi ją nad głowę, imitując przy tym kielich kwiatu, który otwiera się w stronę słońca. Powtarzamy 3 razy.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

1. Zajęcia matematyczne:
Zabawa "Poznajemy narzędzia ogrodnicze".
Potrzebujemy dziecięce grabki, konewki, wiadra, łopaty itp., to co kto posiada. Dziecko ogdaduje i nazywa poszczególne sprzęty ogrodnicze. Następnie możemy częściowo zasłonić wybrane narzędzia ogrodnicze i pokazać go dziecku. Dziecko próbuje odgadnąć, co to jest. Jeśli nie odgadnie, odkrywamy większą część przedmiotu.

Zabawa dydaktyczna z liczeniem – "Ławica rybek"
karty-rybki

Pokazujemy dziecku sylwety kolorowych rybek. Dziecko rzuca kostką, liczy kropki i przechodzi o tyle rybek dalej, ile kropek wskazała kostka. Zależnie gdzie stanie, na jaką rybkę, określa jej kolory.

2. Język angielski : 10 LITTLE FISHIES
Słownictwo: finger(s) - palec/palce; fish - ryba; pytanie - How many fingers do you have? przypominamy z dziećmi liczby 1-5: one, two, three, four, five. (na paluszkach oraz na przykładzie rybek)
karty-rybki

Piosenka: "Baby Shark"
piosenka Baby Shark

Zabawy:
"How many" - w tej zabawie liczymy ręce i paluszki: How many hands do you have? Let;s count. One, two. How many fingers do you habe? Let;s count. One, two, three, four, five.
"Stukanie po plecach" - Jedna osoba wystukuje na plecach drugiej jakąś cyfrę. Zadaniem drugiej osoby jest odgadnięcie ile razy go dotknięto, czyli jaka to cyfra.
"Ready? steady? go!" - Rozkładamy w różnych miejscach pokoju różne ilości przedmiotów, które mamy do dyspozycji (lalki, kredki, klocki, kubki, itp.). Dziecko przechadza się po pokoju i widzi, gdzie znajdują się te przedmioty (np.: w jednym miejscu znajduje się jedna kredka, w kolejnym dwie lalki, trzy ołówki, gdzieś indziej cztery maskotki, itd.). Dziecko przelicza przedmioty i zapamiętuje gdzie jaka ilość przedmiotów się znajduje. Dorosły wypowiada na głos jakąś liczbę np.: “5″” a zadaniem dziecka jest szybko podbiec do miejsca, gdzie zostało wcześniej umiejscowionych właśnie 5 przedmiotów.
Dla chętnych - policz rybki na obrazku:
ilustracja z rybkami

Na zakończenie piosenka "10 little fishies"
piosenka

Pozdrawiam, pani Ania

III. Zajęcia popołudniowe:
1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę:

Rzeka – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszają językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust (dzieci sepleniące przesuwają język wewnątrz jamy ustnej: od policzka do policzka).Następnie naśladują odgłos rzeki: plum, plum, plum.
Rybki – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch (dzieci sepleniące unoszą język do podniebienia, wewnątrz jamy ustnej).
Pszczółki – dzieci naśladują ruchy latających pszczół – opierają język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.
Miód – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzą język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze (dzieci sepleniące oblizują ząbki górne i dolne, od wewnątrz).
Czyste powietrze – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
Wąż – wśród trawy sunie wąż, dzieci naśladują odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierają język o dolne zęby, rozciągają wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolują w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.


2 Utrwalenie pojęć: góra, dół, prawo, lewo.
Zachęcam, by pokazywać wraz z dzieckiem kilka razy: górę (podnosząc ręce wysoko do góry), dół (opuszając ręce nisko na dół),prawą rękę, lewą nogę. Jeśli dziecko nie potrafi zapamiętać, która ręka to prawa, możemy ją jakoś oznaczyć (np.zakładając na nią jakąś ozdobę, gumkę, kokardkę, itp.).
Po krótkim wstępie zachęcam do zabawy przy piosence:
piosenka Prawa, lewa

Miłej zabawy, pani Karina

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach