Nauczanie zdalne - Wielkanocne świętowanie

2020-04-10

10.04.2020r.-Nauczanie zdalne

Temat dnia: Wielkanocne świętowanie

I.Ćwiczenia poranne

Ćwiczenia oddechowe „Już czuć święta”

Proponujemy dzieciom, żeby poczuły zapach zbliżających się świąt. Prosimy, aby wciągnęły powietrze nosem, na chwilę je zatrzymały i wykonały wydech ustami. Czynność tą powtarzamy kilkukrotnie.

Wierszyk z pokazywaniem:

Pobudka

Budzą się listeczki, (dziecko się przeciąga)
szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi)
śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca i kładzie się płasko na dywanie)
w kałuże zmienione. (dziecko imituje skakanie w kałuży)

Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła)
strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami)
śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci kiri kiri kiri)
gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda)

Motylek cytrynek (dziecko się kłania)
dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę)
i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno)
puka leciuteńko. (dziecko puka w okno).


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

1.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”.

Nadeszła Wielkanoc, czas wielkiej radości!

Już stół wielkanocny czeka na swych gości

Pełno na nim potraw: kiełbaska i żurek, baba lukrowana,

tuż obok mazurek...

 Dom pachnie czystością, porządki skończone.

czas na odpoczynek, wszystko już zrobione!

Święconka na stole, a spośród pisanek, jak każde tradycja, wystaje baranek!

To czas na życzenia, na chwile radości

i niech w naszych sercach miłość ciągle gości!

 

2.Język angielski

Utrwalenie piosenki o wielkanocnym zajączku „Happy Easter”

 

3.Rozwiązywanie zagadek „Co znajduje się na wielkanocnym stole?”

Do rozwiązania zagadek będą nam potrzebne obrazki: chleb, kiełbasa, baranek cukrowy, sól (można powycinać wymienione rzeczy z gazet).

Oby dzięki ludzkiej pracy

i opiece nieba

nigdy na tym stole

nie zabrakło…. (chleba)

 

Azorek radośnie

przy koszyczku hasa,

lecz nic z tego nie będzie.

Nie dla psa… (kiełbasa)

 

W cebulowych łupinkach

lub w farbkach kąpane,

w prześliczne desenie

ręcznie malowane…(jajka)

 

Może być z cukru,

z gipsu lub z ciasta,

lecz najważniejszy jest

i basta!!! (baranek)

 

Sypka jak piasek,

jak śnieżek biała,

smaku dodaje

już szczypta mała. (sól)

 

III. Propozycje zajęć popołudniowych

1.Kolorowanie rysunków jajek, pisanek wykorzystując farby, kredki i plastelinę.

Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania podaję link do kolorowanek:

https://stylowi.pl/43020008 lub https://stylowi.pl/43020063

Zachęcam również aby dzieci same spróbowały namalować pisankę i ją pokolorowały.

 

Pozdrawiamy serdecznie p. Monika, p. Ania i p. Urszula

 

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych,
życzymy Państwu:
miłości, która jest najważniejsza,
zdrowia, które pozwala przetrwać najgorsze,
pracy, która pomaga żyć.
Uśmiechów bliskich, które są lekarstwem na gorsze dni,
szczęścia, które może ocalić nasze życie.
Niech te święta odrodzenia napełnią Was i Wasze Rodziny
pokojem, wiarą i pozwolą z ufnością patrzeć w przyszłość.

Dzieciom życzymy wymarzonych prezentów.
Niech to będzie czas radości.

p.Karina&p.Monika&p.Ania&p.Ula i p.Ola

 

 

 

 

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach