Nauczanie zdalne- zwierzęta z wielkanocnego koszyka

2020-04-08

08.04.2020 - Nauczanie zdalne
Temat dnia: Zwierzęta z wielkanocnego koszyka


I. Ćwicznia poranne

Zabawa "Gdzie jest pisanka?" (zamiast pisanki może być dowolna rzecz o tematyce wielkanocnej).
Osoba dorosła chowa pisankę w dowolnym miejscu w pokoju. Dziecko, które na ten czas wychodzi z pokoju, ma za zadanie odnaleźć ją na podstawie wskazówek jakie mu podamy. Jeśli dziecko znajduje się daleko od jajka, mówimy: zimno, jeśli blisko – mówimy: ciepło. Gdy dziecko jest bardzo blisko celu, mówimy: gorąco. Po znalezieniu pisanki dziecko określa miejsce jej ukrycia.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

1. Zajęcia matematyczne:
Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka" - potrzebujemy koszyczek, baranka, kurczaczka i pisanki. Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje dorosły, wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi pi pi - kuca i porusza ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee bee bee - czworakuje, kogucik: kukuryku - uderza o udo dłońmi).
ilustracje

"Pokaz kół" - potrzebujemy małe i duże koła wycięte z papieru, najlepiej kolorowego. Nazywamy figury.

2. Język angielski : Happy Easter
Wierszyk "Easter"
Chick, chick, chick….– kurczaczku wielkanocny
Bring a little egg for me, me ,me– przynieś mi małe jajko;))
Chick, chick, chick….– kurczaczku wielkanocny
Bring a little egg for me!!!– przynieś mi małe jajko;)
Słówka: Easter - Wielkanoc; bunny - zajączek; chick - kurczaczek; Easter egg - jajko wielkanocne; basket - koszyczek.

Piosenka o wielkanocnym zajączku "Happy Easter":
piosenka Happy Easter

Zabawy:

"Gra w kręgle" - idealna zabawa na utrwalenie materiału. Wykorzystujemy ilustracje z wprowadzonym słownictwem, na których później ustawiamy kręgle lub zabawki. Dziecko kolejno próbuje je przewrócić i mówi co przedstawia ilustracja, na której stał wywrócony kręgiel/zabawka.
"Wielkanocny koszyk" - dziecko przy dźwiękach muzyki biega z koszyczkiem, w którym znajdują się poprzednie ilustracje. Kiedy ucichnie muzyka, dziecko losuje jedną kartę i nazywa obrazek.
"The leader" - dziecko stoi z ugotowanym na twardo jajkiem na łyżeczce, z ręką wyciągniętą przed sobą. Leader – osoba dorosła wydaje polecenia w języku angielskim np. jum on one leg, turn around itd., dziecko wykonuje polecenia do momentu, gdy jajko upadnie.
"Trzy kubki" - do plastikowych kubeczków wkładamy kolejno obrazki: zajączka, jajka, koszyczka. Następnie odwracamy kubki i mieszamy je. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, w którym kubku ukrył się zajączek.

Pozdrawiam, pani Ania

III. Zajęcia popołudniowe

1. Zabawy logopedyczne z myszkami. Patrząc na ilustracje na komputerze, wykonujemy ćwiczenia wskazane przez myszki.
ćwiczenia-myszki

2.Odrysowując dłoń dziecka, możemy wykonać proste zajączki. Zachęcam do wykonania pracy. Instrukcja w linku poniżej:
zajączki

Pozdrawiam, pani Karina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach