Nauczanie zdalne-koszyczek wielkanocny

2020-04-06

06.04.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: Koszyczek Wielkanocny

I.Ćwiczenia poranne
Dzisiaj proponuję prosty zestaw ćwiczeń gimnastycznych.Można je oczywiście w dowolny sposób modyfikować.Oto moje propozycje:
- dajemy ręce na bioderka i robimy wolne skręty głowy w jedną i drugą stronę
- następnie ruszamy głową w górę i w dół oraz na boki,
- kolejno wykonujemy 10 przysiadów, 10 pajacyków, 10 podskoków,
- na koniec robimy 5 głębokich wdechów nosem, wydechów ustami (podczas wdechów, ręce podnosimy wysoko do góry wspinając się jednocześnie na palce, a podczas wydechów opuszczamy ręce swobodnie w dół).


II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

Zajęcia rozwijające mowę:

1. Na początek proponuję rozwiązanie kilku zagadek:

W jakie to święta po stole skacze
razem z barankiem mały kurczaczek,
prezenty dzieciom przynosi zając
i wszyscy wodą się oblewają?
(Wielkanocne)

W paski, szlaczki kolorowe,
ręcznie ozdabiane.
Zawsze w koszu wielkanocnym
pięknie ukladane.
(pisanki)

To w nim leżą na serwetce
jajka malowane,
a pośrodku, obok chleba,
spoczywa baranek.
(koszyk wielkanocny)

2.Korzystając z ilustracji dostępnej w linku, proponuję porozmawiać z dzieckiem na temat tradycji przygotowywania koszyczka wielkanocnego z okazji zbliżających się świąt.

koszyczek wielkanocny


3. Dla rozruszania proponuję piosenkę „Święta Wielkanocne”, podczas której dziecko może ilustrować ruchem to, o czym jest piosenka.

piosenka "Święta Wielkanocne"

4.Na koniec polecam jeszcze wiersz A.Widzowskiej „Wielkanoc”, który podsumuje wszystko to, co mogliście Państwo omówić z Waszymi dziećmi.

-Kurko, proszę znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja znich zrobię na Wielkanoc
cud-pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić
z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym,
podzielimy się święconką
i buziaki dam mamusi,
zajączkom, kurczątkom.

„Śmigus-dyngus”- ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany.

Można też zwrócić dziecku uwagę na to,że najbliższe święta będą wyglądały nieco inaczej ze względu na sytuację, ale kolejne miejmy nadzieję będą już tradycyjne.
Tego oczywiście Waszym Rodzinom i sobie życzę.
Wszystkiego dobrego! p.Karina

 

 III. Propozycje zajęć popołudniowych

A teraz propozycje od pani Moniki:

1. Wierszyk z pokazywaniem.


„Pobudka”


Budzą się listeczki, (dziecko się przeciąga)
szemrzą warto rzeczki, (pokazuje ręką wijącą się rzekę – jak wąż i szumi)
śniegi roztopione, (dziecko powoli kuca i kładzie się płasko na dywanie)
w kałuże zmienione. (dziecko imituje skakanie w kałuży)
Jaskółeczka czarna (dziecko rozpościera ręce niczym skrzydła)
strzałą niebo szyje, (dziecko lata z rozłożonymi skrzydłami)
śpiewem wita wiosnę (dziecko nuci kiri kiri kiri)
gniazdko młodym wije. (dziecko rękami imituje wicie gniazda)
Motylek cytrynek (dziecko się kłania)
dziarską przybrał minę, (robi zawadiacką minę)
i w moje okienko (dziecko pokazuje w powietrzu kwadrat jako okno)
puka leciuteńko. (dziecko puka w okno).

2.Stemplowanie pisankami z ziemniaków.
Potrzebujemy: farby, ziemniaki przekrojone na pół, kartki.
Dzieci malują paseczki, kropki lub inne wzorki wymyślone przez nie same i odbijają na kartce papieru.
Polecam ciekawy filmik jak zrobić stempelki.

stempelki z ziemniaków

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach