Nauczanie zdalne - Kogo spotkamy wiosną na wsi?

2020-04-03

03.04.2020r.- Nauczanie zdalne
Temat dnia: Kogo spotkamy wiosną na wsi?


I. Ćwiczenia poranne
W dniu dzisiejszym pobawimy się w zabawy które poznaliśmy w poniedziałek.
Dla przypomnienia:

Zabawa ruchowa “Kury do kurnika”

Osoba dorosła wyznacza miejsce do zabawy – kurnik. Dziecko naśladuje odgłos kur (ko, ko) i ich chód, poruszając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Kury do kurnika, kury chowają się do kurnika. Celem jest, żeby dziecko zrobiło to jak najszybciej.

Zabawa ruchowo- naśladowcza “ Naśladujemy zwierzęta”

Dzieci poruszają się w rytmie wygrywanym przez osobę dorosłą na wybranym instrumencie, dostępnym w domu (jeśli nie posiadacie Państwo instrumentów można je zastąpić gazetą, sztućcami, garnkiem, metalową miską, itp.). Podczas przerwy w grze osoba dorosła mówi nazwę wybranego zwierzęcia, a dzieci je naśladują (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).
Jeśli posiadamy w domu figurki zwierząt domowych lub dowolne ilustracje, kiążeczki można je wykorzystać do zabawy. Zamiast podawania nazwy zwierzęcia można pokazać dziecku obrazek lub figurkę.

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

1. Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej „Na podwórku”


Na podwórku u Władka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.

A od rana już kłopot:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.

Rozmowa na temat przeczytanego wiersza:
- Jak ma na imię chłopiec z wiersza?
- Jak się nazywał pies Władka?
- Jakie zwierzęta miał jeszcze Władek?
- Co zrobiły zwierzęta?
- Co jadły zwierzęta?

2. Ćwiczenia słuchowe – „Jakie to zwierzę?”
Wypowiadamy nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę np. ku -ra - kura, kro – wa – krowa itd.

3. Język angielski.
Utrwalamy piosenkę
If You're Happy | Super Simple Songs

III. Propozycje zajęć popołudniowych:


1. Rozwiązywanie zagadek


Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)

Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)


2. Zabawy z plasteliną
Lepimy z plasteliny mieszkańców wiejskiego podwórka.


Pozdrawiamy serdecznie pani Monika, pani Ania i pani Urszula .

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach