Nauczanie zdalne- w chlewiku

2020-04-02

Witam serdecznie!
Zanim zaproponuję kolejne zajęcia i zabawy, chciałam raz jeszcze serdecznie podziękować WSZYSTKIM za piękną, wczorajszą niespodziankę. Drodzy Państwo, Kochane Dzieci, sprawiliście mi wczoraj ogromną radość. Bardzo się wzruszyłam, otrzymując przez cały dzień, kolejne Wasze laurki, nagrania, czy odbierając życzenia telefoniczne.
Miło było Was Misiaki zobaczyć i usłyszeć.
WIELKIE DZIĘKUJĘ!!!!
Życzę Wam wszystkim dużo zdrowia i do szybkiego zobaczenia!!!!Mam nadzieję,że wtedy uda mi się jakoś Wam odwdzięczyć.

 

 


02.04.2020r.-Nauczanie zdalne
Temat dnia: W chlewiku


I.Ćwiczenia poranne

Zabawa rytmiczna.Polecam link do wykorzystania:
zabawy rytmiczne

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem

1. Zajęcia plastyczno-techniczne:

Dzisiaj chciałam Wam zaproponować wykonanie maski - świnki z wykorzystaniem prostego szablonu dla chłopca lub dziewczynki, który można wydrukować lub samodzielnie narysować. Świnkę ozdabiamy według własnego pomysłu i możliwości.
maska świnki dla dziewczynki

maska świnki dla chłopca

Ciekawe jak wyglądacie w Waszych maseczkach?

2. Na rozruszanie polecam znaną Wam doskonale piosenkę:
piosenka "Jeśli jesteś szczęśliwy"

3. A teraz zachęcam do przeczytania dziecku bajki: „Trzy świnki” lub zobaczenia jej w poniższym linku:
Bajka "Trzy świnki"


III. Propozycje zajęć popołudniowych

1. Dziecko maszeruje po pokoju. Na sygnał słowny rodzica ,,cztery ‘’ – dziecko klaszcze cztery razy w ręce. Rodzic stosuje wymiennie hasła: ,,dwa”, „trzy” , ,,cztery” . W razie potrzeby nalezy oczywiście dziecku pomoć.

2.Dziecko siedzi przykucając. Wyprostowane ręce odsunięte w bok opierają czubkami palców o podłogę. Wraz z rozpoczęciem akompaniamentu wolnego (rodzic może klaskać ), dziecko unosi wyprostowane ręce na wysokość ramion, wolno wstaje i rozpoczyna się ,,lot” . Rodzic klaszcze najpierw wolno, a potem coraz szybciej, żeby później znowu zwolnić tempo. Dziecko krąży po pokoju, a gdy usłyszy, że akompaniament staje się wolniejszy, wraca na miejsce, krąży dookoła (jakby lądowało ) i przykuca tak, jak na początku zabawy.

3.Rodzic wyklaskuje prosty, wymyślony przez siebie rytm, np.wolno, wolno, szybko, szybko,
lub szybko, szybko,szybko, wolno, wolno.
Prosi dziecko o powtórzenie.W razie potrzeby pomagamy oczywiście dziecku wykonać  zadanie.

Pozdrawiam Was gorąco Misiaczki!!!-p.Karina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach