Przedszkolak w domu- wiosna na wsi

2020-04-01


MARZEC, TYDZIEŃ IV NA WIEJSKIM PODWÓRKU
01.04.2020 - Nauczanie zdalne
Temat tygodnia: Wiosna na wsi


I. Ćwicznia poranne


Zabawa ruchowa do piosenki „Głowa, ramiona, kolana, pięty"
Głowa, ramiona, kolana, pięty

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.
1. Zajęcia matematyczne:

"Domino zwierzęce" - dzieci układają domino, łącząc kostki z takimi samymi obrazkami zwierząt gospodarskich lub z taką samą liczbą kropek (domino można samemu przygotować z papieru lub wykorzystać poniższy link);
Domino-zwierzęta wiejskie

"W gospodarstwie"- potrzebujemy obrazki, możemy sami narysować: 1 krowa, 2 koguty, 3 barany, 4 kozy. Dzieci segregują obrazki zwierząt według rodzaju. Układają je w obręczach i liczą, ile jest obrazków zwierząt w każdej obręczy. Do zadania można także wykorzystać obrazki z poprzedniego ćwiczenia.


2. Język angielski : Spring
Zajęcia z języka angielskiego możemy rozpocząć od piosenki "If you're happy".
If you're happy".
Następnie poznamy nowe słownictwo: spring - wiosna; rainbow - tęcza; butterfly - motyl; sun - słońce.
Zabawy:
Action song - tańczymy, śpiewamy, wyrażamy ruchem swoje emocje, piosenka Bug’n Roll.
Bug’n Roll

Kałuże - przygotowujemy „kałuże” z ilustracjami związanymi z danym tematem. Kolejno wypowiadamy słowa, zaś zadaniem dziecka jest skoczenie na odpowiednią ilustrację. Zabawę możemy uatrakcyjnić wykorzystując folię bąbelkową (jeśli jest w domu), pod którą będą się znajdowały ilustracje. Dzieci skaczą na wskazane obrazki. Biorąc pod uwagę aspekt sensoryczny zabawy, prawdopodobnie sprawi ona dzieciom wiele radości.
Happy caterpillar - dziecko jest głową gąsienicy i prowadzi korowód. Wymyśla krok taneczny, a pozostali go naśladują. Kolejno przekazujemy opaskę innym uczestnikom, tak aby każdy miał okazję coś zaprezentować.
Na zakończenie jeszcze propozycja piosenki o tematyce wiosennej.
piosenka wiosenna po angielsku


Pozdrawiam, pani Ania


III.Propozycje zajęć popołudniowych:
Zabawa logopedyczna pt. „Wycieczka na wieś”

Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.
Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej (nie wykonują dzieci sepleniące).
Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą (nie wykonują dzieci sepleniące).
Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.
Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach (dzieci sepleniące przesuwają język wewnątrz jamy ustnej-od policzka do policzka).

Zabawa ruchowa "Tor przeszkód"
Zachęcam do przygotowania dziecku prostego toru przeszkód z rzeczy dostępnych
w domu (np.czołganie się pod krzesłem, slalom pomiędzy książkami, przejście z książką na głowie, obejście na czworakach dookoła stołu, przejście w tunelu wykonanym z krzeseł i koca).
Zabawę można urozmaicić dodatkowymi zadaniami, typu: zanim przejdziesz pod krzesłem, zapnij wszystkie guziki w wiszącym na krześle sweterku.
Zabawa dostarczy na pewno wiele radości, a jednocześnie przyczyni się do wszechstronnego rozwoju dziecka.


Życzę dużo dobrej zabawy, pozdrawiam gorąco-p.Karina

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach