Przedszkolak w domu- green snake

2020-03-24

Green Snake

Nowe słownictwo: snake - wąż; monkey - małpa; elephant - słoń; frog - żaba; crocodile - krokodyl.

Zabawy z angielskim:

Głowa węża - Jedno dziecko jest wężem (możemy przygotować opaskę z podobizną węza) i prowadzi korowód. Wybrane dziecko wymyśla krok taneczny a pozostali go naśladują. Kolejno przekazujemy opaskę innym osobom, tak aby każdy miał okazję coś zaprezentować.

Sleeping Elephant - Dziecko zostaje słoniątkiem, które śpi na środku sali, zaś pozostali są rozbrykanymi małpkami. Kiedy słoń zasypia, małpki mają za zadanie podkradać się do niego tak, aby go nie obudzić. Jeżeli osoba będąca słoniem coś usłyszy wskazuje palcem w kierunku skąd pochodził szelest. Wskazana osoba musi cofnąć się na linię startu.

Piosenka Walking in the Jungle

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

Ulubione zabawy dzieci:

1. FOLLOW MY LEAD (SIMON SAYS…).

Zasady tej zabawy są wszystkim napewno znane. Uczestnicy naśladują wszystko, co robi osoba dorosła, może poprzedzać to tradycyjnym Simon says lub powiedzieć po porstu Look at me and follow my lead.

2. TRAIN

W tej zabawie rozkładamy kolorowe kredki w dowolnych miejscach w pokoju, dzieci ustawiają się w pociąg, który jeździ od stacji do stacji (od jednej kredki do drugiej), zatrzymując się przy każdej i głośno wypowiadając jej nazwę - kolor.

3. WHAT’S MISSING?

Zasady są bardzo proste, a wersji może być wiele. Generalnie chodzi o rozłożenie w widocznym miejscu (np. na podłodze/stoliku)) kilku kart lub przedmiotów, a następnie zabranie jednego z nich podczas gdy dzieci nie patrzą. Dzieci mają za zadanie odgadnąć what’s missing?. Najlepiej pobawić się słownictwem związanym z zabawkami - toys.

Serdecznie polecam stronkę z angielskimi piosenkami - https://www.youtube.com/user/SuperSimpleSongs

Życzę dużo zdrówka i pozdrawiam Anna Kołek

 

Po dużej dawce języka angielskiego, proponuję  zabawy służące poprawieniu sprawności ruchowej oraz orientacji w schemacie własnego ciała:

1. "Jesteś moją kukiełką"- rodzic podaje dziecku polecenia w stylu: "podnieś prawą rękę, dotknij lewą ręką głowy, stań na prawej nodze, itd.".Dziecko wykonuje zadania.Po pewnym czasie można zmienić role.

2. "Sklep"- rozkładamy w pokoju w różnych miejscach np. klocki. Dziecko mówi: chcę kupić klocek, który jest na stole..., który leży obok kanapy...., itp. Po pewnym czasie możemy zamienić się rolami sprzedawcy i kupującego.

Zachęcam także do wykonania diagramu kołowego z symbolami pogody. Możemy przy jego użyciu obserwować, omawiać i zaznaczać codzienną pogodę, pamiętając poznane przysłowie,że "W marcu, jak w garncu".

diagram kołowy

 

I jeszcze na koniec do wykorzystania na kilka kolejnych dni.

"Drodzy Rodzice, przekazujemy Wam możliwość korzystania z płyty Bliżejprzedszkolna pięciolinia – utwory do tańca, śpiewania i zabawy na marzec, na której są piosenki o tematyce wiosennej. Planowaliśmy słuchać piosenek podczas zajęć i bawić się przy nich w przedszkolu, ale ponieważ nie mamy takiej możliwości, zachęcamy do tego, aby dzieci słuchały piosenek i bawiły się przy nich w domu. Na płycie znajdują się piosenki edukacyjne, piosenki do tańca i zabaw muzyczno-ruchowych oraz piosenki do nauki języka angielskiego. "

Wystarczy wejść na stronę „Moja płytoteka”
https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka

zalogować się*, wcisnąć przycisk DODAJ KOD i wpisać kod bpmarzec, który odblokuje dostęp do płyty.

*Jeśli nie są Państwo zalogowani na stronie www.blizejprzedszkola.pl, system automatycznie wygeneruje prośbę o dokonanie rejestracji. Proces trwa bardzo krótko, a rejestracja jest bezpłatna. Dostęp do płyty jest możliwy wyłącznie po zalogowaniu.

 

Pozdrawiam serdecznie.
p.Karina

 

 

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach