Przedszkolak w domu- Wszyscy lubimy się bawić

2020-06-03

03.06.2020 - Nauczanie zdalne
Temat: Wszyscy lubimy się bawić

I. Ćwiczenia poranne


1. Ćwiczenia pamięci Co zginęło ze środka koła?

Potrzebujemy foremki do piasku o różnych kształtach.
Pokazujemy dziecku foremki do piasku i prosimy by powiedziało, co swoim kształtem przypominają. Wspólnie wybieramy kilka i układamy je na środku. Następnie dziecko odwraca się tyłem, a my zabieramy jedną foremkę i chowamy za plecami. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co zniknęło ze środka koła.
W zabawie można wykorzystać inne zabawki.

 

II. Zajęcia organizowane przewidziane programem.


1. Zabawa dydaktyczna "Liczymy".

Rozgrywamy dziś turniej z kostką. Rzucamy kostką: raz dziecko, raz dorosły. Liczymy oczka i zapisujemy na kartce, kto zwyciężył. Zabawę powtarzamy do 5 razy.

2. Ćwiczenia na spostrzeganie – "Znajdź taki sam kształt".

Potrzebujemy foremki do piasku i flamastry. Obrysowujemy foremki na kartce. Następnie mieszamy foremki, a zadaniem dziecka jest szukanie foremki z odpowiednim kształtem na kartce.

3. "Czytanki razem z mamą i tatą"
Zachęcam rodziców, aby przeczytali dzieciom swoje ulubione bajki z dzieciństwa.


III. Propozycje zajęć popołudniowych


1. Zabawy ruchowe z elementem gimnastyki korekcyjnej


1. Zabawy zaczynamy od szybkiej rozgrzewki. Mogą być to skoki, zajączki, berek z workiem, przechodzenie pod sobą, przeciąganie się z partnerem, bieg w miejscu. Polecam również piosenkę Centrum Uśmiechu - "Jarzynowa Gimnastyka" - https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs  lub Wygibasy TV "Skaczemy, biegamy" - https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA 
2. Zabawy do wyboru:
"Kurki zbierają ziarenka" - w klęku podpartym, dłonie skierowane do środka. Naśladowanie ruchów kury zbierającej ziarenka, dotknąć nosem do podłogi między rękoma.
"Pomniki" - jesteśmy pomnikami i nie możemy się poruszać (ćwiczenie wykonywane po napięciu mięśni kręgosłupa).
"Mycie się" - myjemy się dokładnie przed snem - stopa to mydło.
"Motylki" - jesteśmy motylkami i poruszamy skrzydełkami (ugięte w łokciach ramiona utrzymywane w płaszczyźnie tułowia).
3. Między zabawami stosujemy przerwy - truchcik, oddychanie.
4. Na zakończenie stosujemy zabawy w pozycjach niskich - elementy relaksacji i wyciszenia.

 

Pozdrawiam gorąco

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach